Czerwony w projektowaniu logo

Redakcja               24.03.2015              
Większość ludzi twierdzi, że podczas zakupów kieruje się przede wszystkim rozsądkiem. Spytani o powód wyboru właśnie tego, a nie innego produktu najczęściej wymienią cenę, jakość czy opinię znajomych. Oczywiście są to niezwykle ważne parametry, ale okazuje się, że istnieje jeszcze jedna równie ważna cecha produktu – jego kolor.

Po co nam te kolory?

Dlaczego niektóre kolory pobudzają nas do działania, inne uspokajają, a jeszcze inne wzbudzają zaufanie? Wszystko wyjaśnia psychologia kolorów. Kolorami otoczeni jesteśmy przez całe życie. Podobnie jak nasi rodzice, dziadkowie, pradziadkowie i w cokolwiek wierzycie, pierwsi ludzie. Kolory były swoistymi znakami ostrzegawczymi – pokazywały nam, co może być potencjalnie niebezpieczne, a co może być pożywieniem czy schronieniem w czasie wędrówki. Czasy oczywiście się zmieniły, ale nasze mózgi nie aż tak bardzo. Kolory nadal mają na nas ogromny wpływ. Czasem nawet większy, niż się nam wydaje.
 

Chodź pomaluj mój świat na... czerwono

Kolorem, który według naukowców najintensywniej oddziałuje na nasze mózgi jest kolor czerwony. Według psychologów jest on kolorem ciepłym i pozytywnym. Symbolizuje siłę, energię, pewność siebie i determinację. Jest kolorem miłości, ale raczej nie tej z komedii romantycznych (tutaj działa raczej kolor różowy), tylko tej bardziej seksualnej, niemalże zwierzęcej. Kolor czerwony pobudza do działania i sprawia, że jesteśmy skłonni szybciej podejmować decyzje.
 

Czerwony na zdrowie!

O ile wpływ koloru czerwonego na nasze samopoczucie jest dosyć subiektywny (chociaż dokładnie zbadany przez psychologów) i zależy od predyspozycji danej osoby, to jego oddziaływanie na fizjologię ludzkiego organizmu nie podlega już żadnym wątpliwościom. Naukowcy udowodnili, że kolor czerwony podnosi ciśnienie, przyspiesza oddech i zwiększa metabolizm. Co więcej, kolor czerwony stymuluje nasz apetyt. Może wydawać się to dziwne, ale tak jest. Patrząc na czerwony stajemy się po prostu głodni. Doskonale wykorzystały to największe marki zajmujące się sprzedażą żywności. Czy czerwone logo działa? Cóż, kolor ten wykorzystuje m.in. KFC, McDonald's czy Coca-Cola.
KFC logo

logo mcdonalds

logo coca cola

Szybciej, mocniej... czerwono

Kolor czerwony oprócz pobudzania naszego apetytu, pobudza również naszą agresję i chęć rywalizacji. Zbadano, iż zespoły sportowe o zbliżonym poziomie, osiągają lepsze wyniki, gdy ubrane były w czerwone stroje. Podobnie jest z kierowcami aut. Ci, którzy wybierają czerwone Ferrari (widzieliście kiedyś różowe?) mają większe skłonności do szybszej i agresywniejszej jazdy. Właśnie dlatego po czerwone motywy sięgają producenci gier komputerowych, samochodów, sprzętów sportowych czy napojów energetycznych.
EA Sports logo


Wilson logo

logo red bull

Czerwony działa

Jak wspomnieliśmy wcześniej - wszystko co czerwone, w większym stopniu przykuwa naszą uwagę i sprawia, że szybciej podejmujemy decyzje. Doskonale tę wiedzę wykorzystały strony internetowe zajmujące się sprzedażą. Większość buttonów zawierających Call-to-Action i zachęcających do zakupów czy sprawdzenia szczegółów ma właśnie kolor czerwony. Sprawdź to!
 

Czerwono, ale... bez przesady!

Oczywiście, co za dużo, to niezdrowo. Czerwień doskonale mobilizuje do działania, ale na dłuższą metę męczy i powoduje irytację. Właśnie dlatego dobrzy projektanci wykorzystują kolor czerwony, ale tylko Ci najlepsi stosują go w ograniczonej ilości.
logo burger king
Wiesz jak działa czerwień, jaką funkcję pełni i kiedy warto ją stosować, u nas przeczytasz także o trendach w projektowaniu i znaczeniu koloru czarnego w logo! Ilu ludzi tyle pomysłów, dlatego nasi graficy dobiorą dla Ciebie co tylko potrzebujesz, stwórz z nami swój wymarzony projekt logo! Mamy dla Ciebie tysiące projektów, a setki współpracujących z nami grafików, tylko czeka, żeby pokazać Ci co potrafią!
 

To także może Cię zainteresować

Jak zaprojektować logo? Zasady i pomysły!

Jakie logo jesteś w stanie zapamiętać? Jakie zapada Ci w pamięć na tyle, żeby potem od razu kojarzyć je z jedną, konkretną marką? Ludzie zadziwiająco często szukają odpowiedzi na pytanie, jak stworzyć znak graficzny dla siebie albo firmy? Sprawa bywa trudna, bo zaprojektowanie skutecznego emblematu, stawia przed twórcą szereg, często niełatwych, wymagań. Czy do jego stworzenia potrzebujesz profesjonalnego grafika? Z pozoru nie! Czy radzimy, aby jednak skorzystać z jego pomocy? Jak najbardziej ta

Michał Płomiński
3 marca 2021  

Czy grafika no stronie internetowej jest ważna?

Czy grafika na stronie www jest istotna? Jaką rolę pełni? Jak wybrać odpowiedni typ i rodzaj grafiki na własną stronę internetową? Dlaczego lekceważenie elementów graficznych nie jest dobrym pomysłem? Jaką rolę pełni grafika na stronie www? Klient może trafić na stronę internetową z kilku powodów. Najczęściej odnajduje produkt lub usługę za pomocą którejś z popularnych wyszukiwarek. Ocena treści, zawartości strony zajmuje tylko kilka sekund w trakcie których odbiorca po

Andrzej Sitek
19 maja 2015  

Czy agencja projektowa stworzy dobre logo?

Nie wiesz skąd wziąć logo dla swojej firmy? Czy agencja reklamowa stworzy dobre logo dla Twojego projektu? Jak wygląda praca agencji podczas tworzenia logotypów? Sprawdzam! Dobre logo sercem Twojej marki Logo stanowi serce identyfikacji wizualnej. Od niego zaczynasz budowę całej strategii firmy. To element najważniejszy. Perfekcyjne logo jest ponadczasowe, łatwe do zapamiętania, oddaje ducha i charakter firmy. Jak z pobożnego życzenia uczynić idealny projekt? Agencja musi go opracować wedłu

Andrzej Sitek
9 czerwca 2015