Nazwa firmy, nazwa marki

Pomysł na nazwę

Załóż konkurs na nazwę firmy, marki, produktu itp. - otrzymasz setki pomysłów, w krótszym czasie i niższej cenie!

Tysiące grafików

Tysiące osób z pomysłem na nazwę firmy lub marki

Nawet do 300 projektów w konkursie

Od 40 do 200+
pomysłów nazwy firmy w konkursie

100% gwarancji praw autorskich

Rejestracja znaku towarowego
czytaj więcej

Cennik - Nazwa firmy

Nazwa firmy, nazwa marki

Znalezienie nazwy firmy nigdy nie było tak proste!

Konkursy na nazwę firmy to nowa usługa, dzięki której otrzymasz więcej (różnorodnych) pomysłów, w krótszym czasie, w niższej cenie.

  1. Ustalasz budżet i zakładasz konkurs na nazwę firmy lub nazwę marki
  2. Copywriterzy z całej Polski zaczynają projektować nazwę firmy Ciebie.
  3. Już po 7 dniach możesz wybrać zwycięską pracę spośród kilkudziesięciu pomysłów nazw firmy.

Zobacz projekty

Jak działa społecznościowe projektowanie nazwy firmy?

Projektowanie Społecznościowe - to w tym tkwi największa siła konkursów na nazwę firmy. Setki copywriterów z całej Polski walczy, aby przygotować dla Ciebie idealną nazwę firmy lub nazwę marki. Wszyscy pracują równolegle, dlatego już w 7 dni dostaniesz dziesiątki pomysłów na nazwę firmy lub nazwę marki.

Pamiętaj: płacisz tylko za wybrany przez Ciebie pomysł na nazwę firmy.

Czytaj dalej

Nazwa firmy i marki

Na początek, zanim przejdziemy dalej, pamiętajmy o jednym, co niestety nadal jest dość często zapomniane, już na początkowym etapie działań... Nazwa własnej firmy, to nie to samo co nazwa marki, która do tejże firmy należy. Na szczęście uspokajam - przeczytasz tu o obu elementach! Firma może mieć zupełnie odrębną nazwę od marek wchodzących w jej skład. Swoją firmę możesz nazwać na przykład. PHU Tomasz Kowalski, a marka kosmetyków, produkowanych przez ten podmiot może nazywać się zupełnie inaczej. Marka, a firma, to nie to samo. Nazwy nie muszą być tożsame! Pamiętaj o tym, podczas zbierania pomysłów do obu elementów. Jakiś przykład ze światowego topu? Nie ma sprawy.

Kojarzysz firmę Inditex? Żeby było prościej, dam pełną nazwę: Industria de Diseño Textil, S.A. Nadal nic? Otóż firma ta ma w swoim portfolio kilka popularnych i dostępnych na całym świecie marek. Należą do niej: Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home, Massimo Dutti i Uterqüe. Te nazwy mówią Ci więcej, prawda? Mam nadzieję, że ten przykład pozwoli nieco łatwiej rozgraniczyć nazwę firmy, od nazwy marki, czy usługi. Oba elementy są istotne i budują pewną spójność, jednak nie należy ich przesadnie utożsamiać ze sobą. Marka, to Twój produkt i element, z którym chcesz być utożsamiany w marketingu, może to zabrzmi brutalnie, ale mało kogo obchodzi nazwa Twojej firmy, liczy się marka. To co sprzedajesz. Sam widzisz - Inditexu nie kojarzysz, ale Zara, Massimo Dutti i tak dalej, już jak najbardziej. To po marce będą Cię kojarzyć, nie po samej nazwie firmy!

Jak to jest z tą nazwą firmy?

Czy nazwa firmy ma znaczenie? Jak wymyślić nazwę firmy, która przyciągnie klientów, pracowników, i pomoże zbudować silną markę? Co możesz zrobić jeśli nie przychodzi Ci do głowy żaden pomysł na chwytliwą nazwę Twojego nowego biznesu? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz poniżej - usiądź wygodnie i zobacz, jakie to proste.  Nie zostawiaj przypadkowi i impulsowi miejsca na decyzję o nazwaniu własnej firmy. Z nazewnictwem jest trochę, jak z tatuażem. Możesz wpaść na pomysł i pach - gotowe, ale na koniec to Ty zostaniesz z tym potworkiem i może być średnio komfortowo poruszać się po rosnącym i rozwijającym rynku z czymś, z czego nie jesteś do końca zadowolony. Z czymś, co po prostu nie kojarzy się na tyle dobrze i profesjonalnie, żebyś miał przez to stracić klientów. I takie przypadki się zdarzają!

Jasne - lata temu, na przełomie ustrojów modne było wymyślanie sobie "nowocześnie brzmiących nazw firmy" lub idąc dalej: "nazw brzmiących zachodnio". Wychodziły z tego różne pokraczne twory, które do dziś przywoływane są na spotkaniach branżowych, jako przypadki, których wypada unikać przy dzisiejszym starcie. Przykłady czego unikać? Przyjmijmy hipotetycznie, że prowadzisz firmę transportową, masz na imię Tomasz, jakie urocze twory rodziły się najczęściej z takiego połączenia? TomTrans, TomexTrans.. i tak dalej i tak dalej. Czy to brzmi dobrze? Niekoniecznie, czy można powiązać to jakkolwiek z Twoją marką? Czysto teoretycznie, bo jeśli prześledzić sobie opasły zbiór firm, takich przypadków będą tysiące - a przecież zupełnie nie o to chodzi.

Jak nazwać firmę?

Po pierwsze prosto. Dobre nazwy, powinny być łatwo zapisywalne w języku polskim, łatwe do zapisania ze słuchu i nie ma co na siłę utrudniać sobie i innym życia. Zbyt wiele razy można spotkać się w życiu z błędnie przepisanymi danymi do faktury i rachunków. Im prościej nazwiesz swoją firmę, im mniej problemów będzie generować obcowanie z nią, tym więcej czasu zaoszczędzisz, nie musząc odkręcać pewnych błędów i nieprawidłowości. Uniwersalnie, samą nazwą firmy nie narzucaj sobie pewnych ograniczeń. Miej na uwadze, że w największej liczbie przypadków, portfolio marek należących do danej firmy lubi się powiększać. Mało tego, w takich przypadkach, jak trwająca od dłuższego czasu pandemia, może przydarzyć się moment, kiedy będzie trzeba się przebranżowić. Uniwersalność Twojej nazwy ułatwi cały proces przebranżawiania i nie będzie Cię stopować (choćby podświadomie), przed wystartowaniem biznesu, który nie pasuje do nazwy firmy. Bo średnio będzie brzmiała firmy MetalArt, kiedy nagle zdecydujesz, że jedna z Twoich marek produkować będzie na przykład zdrowe soki owocowe, co? Zawsze myśl do przodu i zastanów się, co, jeśli będę musiał/chciał, zająć się czymś innym. Pewnie, tak jak mogłeś przeczytać wyżej - zobaczysz nazwę tylko na fakturach i papierologii, ale uniwersalność, daje “spokój ducha”. Podsumowując:

Dobra nazwa dla Twojej firmy musi być prosta, łatwa do zapamiętania i uniwersalna.

Nie masz pomysłu? Wykorzystaj imię i nazwisko

Przy nazywaniu swojej firmy, zwłaszcza, jeśli ma to być jednoosobowa działalność gospodarcza, nie musisz wymyślać niczego - wystarczy Ci imię i nazwisko. Bo właśnie to jest minimalne wymaganie co elementów niezbędnych w nazwie. Owszem, możesz dodać coś, co będzie się kojarzyło z profilem działalności, ale samo imię i nazwisko wystarczy, aby móc założyć działalność jednoosobową. Dlatego, tak często podkreślam - nazwa firmy i marki, to dwie różne rzeczy. Podsumowując tę część - nazwa firmy jako takiej jest istotna, postaw na uniwersalność, łatwość stosowania i brak potencjalnych pułapek. Przydatność wyłącznie przy “papierkowej robocie”, nie znaczy, że może być jakakolwiek. Przerobiliśmy już wybór nazwy firmy, a jak jest z marką? Sprawdźmy!

Jak nazwać markę?

Seksownie! Nie no, poważnie, to nie żart. Nazwa Twojej marki musi być chwytliwa. Musi być łatwa do zapamiętania. Prosty przykład. Na jakiej domenie jesteś? Designer.pl. Co dla Ciebie mamy? Usługi projektowania, konkursy graficzne, i każdy element identyfikacji wizualnej, jaki tylko przyjdzie Ci do głowy. Czy domena i marka, jednoznacznie kojarzą się z tym co oferujemy? Jak najbardziej! Posłużę się kolejny raz przykładem Inditexu i nazw ich marek. Zara, Bershka, Pull&Bear. Nazwy chwytliwe, łatwe do zapamiętania, krótkie i dobrze brzmiące w każdym kraju. Naturalnie, różnią się asortymentem. Tworzenie kompletnej marki od podstaw, to już akurat temat na osobny poradnik, bo i zabawy jest znacznie więcej. Marka, to marketing. Musi być spójna i po prostu “fajna”. O ile w nazwie firmy “Perfumy Andrzej Kowalski”, nikogo nie będą szczególnie razić, o tyle w nazwie marki, już może być problem. No chyba, że jesteś celebrytą i firmujesz produkty swoją twarzą, i masz za zadanie twarzą zwiększyć sprzedaż. Ale mówimy tu raczej o trochę innej formie marketingu, niż ta szukana przez Ciebie. Więcej na temat najlepszych praktyk dotyczących nazywania marki przeczytasz w naszym poradniku. Krótka, chwytliwa nazwa, która zapadnie w pamięć i będzie łatwa do wykorzystania w działaniach marketingowych, to jest to, czego szukasz. Potworki językowe brzmią fajnie i oryginalnie, ale tylko na samym początku, dopóki nie zaczynają być powodem problemów w budowie silnego brandu.

Unikaj potworków w nazwach.

Absolutnie. Lata 90 ubiegłego stulecia są już dawno za nami. Żadne X, żadnych zlepków imion, żadnych zlepków pięciu branż w jednej nazwie. Chyba, że zakładasz firmę, żeby parodiować X-menów w internecie. Nie no, nawet wtedy. Po prostu tego nie rób. Kreatywność jest po to, żeby z niej korzystać, a jeśli nie masz czasu żeby coś wymyślić, lub po prostu brakuje Ci pomysłu, załóż własny konkurs na nazwę firmy, i wybierz spośród tylu projektów ile tylko będziesz potrzebował. Lepiej wybrać ze 100 otrzymanych pomysłów, niż postawić na jeden, który wydaje się być dobry. Czasami to co się wydaje, jest najgorszym wyborem. Bo co z tego, że dla Ciebie nazwa Twojej marki brzmi okej, jeśli osoby z zewnątrz będą na Ciebie spoglądać jak na dziwaka, bo nie do końca będą wiedziały o co Ci właściwie chodzi. Decydując się na polską nazwę marki staraj się unikać polskich znaków i elementów mogących powodować trudności. Raz, że w pamięci musisz mieć wybór odpowiedniej domeny, a te z polskimi znakami nie są dobrym wyborem, a dwa, że polskie znaki po prostu generują więcej problemów w nazwach, niż rozwiązań. Choć oczywiście bogactwo naszego języka jest niesamowite!

Zdefiniuj rynek na jakim działasz

Bez określenia “rynku zbytu”, na swoją markę, nie jesteś w stanie trafnie określić, czy nazwa będzie w porządku. Jeśli masz zamiar wejść na rynek zagraniczny, zapytaj kogoś stamtąd o zdanie. W dobie internetu nie powinno to być szczególnie trudne. Zasada jest prosta, jeśli coś mówi Ci, że marka ma potencjał do tego żeby wejść na zagraniczne rynki, postaw na nazwę, która będzie zgrabnie omijać trudności językowe. Świetnym przykładem po raz kolejny jest marka Zara, która brzmi dobrze i łatwo w każdym języku, z naszych rodzimych firm, dobrze i łatwo brzmią takie nazwy jak Apart, czy Kazar, które są akronimami, ale do tego przejdziemy za moment. Wymyślenie nazwy marki nie jest takie proste, dlatego dobrze wybrać z większej puli i zastanowić się, na czym chcesz się skupić. Jeśli działasz na rynku polskim, możesz zastosować nazwę brzmiąco typowo polsko, jednak musisz mieć na uwadze, że to nieco utrudni płynne przejście na zagraniczne rynki. Najprościej poruszać się w obrębie języka polskiego, ale przy wykorzystaniu krótkich i dobrze brzmiących nazw lub korzystać z języka angielskiego, przy nazwach bardziej uniwersalnych i nastawionych na szerszą ekspansję marki.

Nazwa nie musi zdradzać przeznaczenia.

Twoja marka nie musi zdradzać przeznaczenia produktu i nie jest powiedziane, że jeśli sprzedajesz kosmetyki, to musisz mieć nazwę, która będzie się z tym kojarzyć. Największe marki często stawiają na nazwy neutralne, dobrze brzmiące i krótkie. Łatwe do zapamiętania, łatwe do zapisania i.. do ogrania w materiałach marketingowych. Dobrze prowadząc cały marketing możesz stworzyć ciekawą i spójną koncepcję, bez potrzeby zawierania w nazwie przeznaczenia Twojego produktu lub linii produktowej. No bo czy Audi, kojarzy się z przeznaczeniem? Nie, nie musisz się bać nazw, nie mających nic wspólnego z celem działania. Jeśli pomysł wydaje Ci się dobry - korzystaj! Coraz więcej firm stawia na nazwy niezwiązane z tym co oferują, uniwersalne, krótkie i proste w zapisie. Kreowaniem marki zajmą się potem. Na początek jest czas na znalezienie tego, co będzie odpowiednio brzmiało.

Może to banalne, ale sprawdź, czy jest wolna
 

Wiele razy spotkałeś się w życiu z sytuacją, kiedy pomyliły Ci się podobnie brzmiące nazwy firmy lub marki, co? Dotyczy to zwłaszcza mniejszych podmiotów. Nikt z nas nie chce, żeby jego usługi zostały pomylone z kimkolwiek innym. Po pierwsze może być z tego spory problem prawny, a po drugie, nigdy nie masz wpływu na jakość podmiotu, z którym jesteś mylony. U nas na przykład zdarzył się przypadek chyba najbardziej skrajny z możliwych. Otóż jeden z grafików, zachęcony pozytywnymi opiniami innych, postanowił wybrać się do uroczego hotelu w górach. Problem w tym, że pomylił obiekty! Nazwa brzmiała bardzo podobnie, a że profil działalności ten sam, wyjazd załatwiany na ostatnią chwilę, okazało się, że wybrany obiekt to nie to samo, co polecany hotel. Niestety tutaj opinie już nie były tak jednoznacznie pozytywne. Duże marki mają to do siebie, że znajdują wielu naśladowców, nie zawsze o pozytywnych intencjach. Przykładem, który nasuwa mi się niemal od razu to “Telekomunikacja Dzień Dobry”, czyli podmiot korzystający z podobieństwa nazwy do tej bardziej znanej telekomunikacji, co powodowało nieporozumienia i zmianę operatora przez nieświadomych abonentów. Wolna nazwa, to mniej problemów i łatwiejszy sposób na budowę własnej drogi i identyfikacji wizualnej.

Pamiętaj o domenie i fanpage’u

To nie są już czasy sprzedaży od drzwi do drzwi, i trzeba umieć sprzedać się w internecie. Zanim przejdziesz do określenia swojej nazwy marki lub firmy, zajmij się wszystkimi aspektami, ważna jest przecież domena i fanpage Twojej marki. Zobacz, czy są wolne, zobacz, czy ktoś nie zajął nazwy, która Cię interesuje. Dobierz spójne kanały sprzedaży. Znalezienie dobrej wolnej domeny jest coraz trudniejsze, ale nadal możliwe. Poświęć czas na to, żeby poszukać wolnych domen pasujących do profilu twojej działalności. Ten proces musi przebiegać wspólnie i poszukiwanie nazwy musi być równoległe z szukaniem domeny. Jeśli dana nazwa marki przypadnie Ci do gustu, sprawdź po pierwsze: czy dana domena jest wolna, po drugie: czy przypadkiem podobnie brzmiące domeny nie prowadzą zupełnie odrębnej działalności. Pozwoli Ci to uniknąć problemów opisywanych powyżej. W internecie znajdziesz mnóstwo miejsc, gdzie sprawdzisz, czy dana domena jest wolna, masz do dyspozycji także rynek wtórny, na którym możesz sprawdzić podmioty wygasłe albo wystawione na sprzedaż. Po prostu wpisz w Google nazwę, która Cię interesuje, i zobacz co wypluje Ci przeglądarka. Zobacz jakie wyniki pojawią się na górze. 

Jeśli domena marki w polsce to tylko .pl, i tutaj nie ma odstępstwa, nie stawiaj na żadne wynalazki, subdomeny i dziwne twory, krótka nazwa w domenie pl będzie najlepsza i najcieplej przyjęta jeśli działasz na rynku polskim. W przypadku, gdy kierujesz się ku rynkom zagranicznym postaw na domenę .com. Postawisz dzięki temu pierwsze kroki do budowy profesjonalnego i spójnego wizerunku w sieci. Zajrzyj do naszych poradników na temat tworzenia nazwy firmy oraz marki, najlepszych praktyk i najczęściej unikanych elementów. Już dziś załóż własny konkurs na nazwę firmy i zyskaj dziesiątki i setki pomysłów. Sam wybierzesz ten, który brzmi najlepiej i najbardziej pasuje do Twojej marki. W razie pytań, jesteśmy do Twojej dyspozycji. Zajrzyj do naszych realizacji i przekonaj się, jak wiele możesz zyskać już dzisiaj

Graficzna wizytówka firmy Crowd Design wraz z danymi firmy

Nazwa firmy w Designer

Miło, że chcesz nas poznać :). Nazywamy się Crowd Design i jesteśmy z Wrocławia. Pewnego czerwcowego wieczoru, dryfując jak zwykle niespiesznie między obłokami, uświadomiliśmy sobie, że nikt jeszcze nie zmalował kompleksowego portalu o grafice. Nie mogliśmy tego tak zostawić, więc postanowiliśmy zejść na ziemię i tak oto powstał Designer. Naszym sekretem jest projektowanie społecznościowe - to w oparciu o ten mechanizm tworzymy nazwę firmy, nazwę marki oraz dowolną grafikę. Kliknij poniżej, jeśli chcesz dowiedzieć się o nas więcej.

Czytaj dalej