Jakie kolory powinien mieć skuteczny landing page?

Redakcja               08.06.2015              
Czy kolory landing page mają znaczenie? Czy wpływają na skuteczność stron docelowych? To pytania, które należy postawić, aby w pełni wykorzystać możliwości tego typu strony.

Strona docelowa musi dawać efekty

Efektywność stron typu landing page uzależniamy od kilku czynników. Wśród najważniejszych znajduje się dostosowanie strony docelowej do odbiorcy oraz kwestia właściwego rozplanowania tekstów i grafik. Jeszcze jednym, równie ważnym zagadnieniem będzie właściwy dobór materiałów tekstowych oraz typografia.

Trzeba też pamiętać o wezwaniu do działania (ang. call to action). Strona docelowa powinna zachęcić odbiorcę od podjęcia oczekiwanej akcji. Element uzupełniający powyższe kwestie? Kolorystyka! Jak bardzo trzeba pamiętać o kolorach?

 

Twój projekt strony docelowej!

 

Oddziaływanie

Jedna z cech stron docelowych, wynikająca ze specyfiki środowiska - konieczność natychmiastowego działania, dalszej reakcji. Odbiorca już kliknął w reklamę, która doprowadziła go do miejsca docelowego, a więc wykazał już zainteresowanie tematem, sztuka polega jednak na tym, aby użytkownika nie opuścił dotychczasowy zapał i wykonał oczekiwane ruchy.


kolory landing page
Przykładowe kolory landing page, źródło: designmodo.com

Szybka decyzja

Badania dowodzą, że klient podejmuje decyzję o pozostaniu lub opuszczeniu strony w kilka sekund. W tak krótkim odcinku czasu trzeba zaproponować mu atrakcyjne treści. Właśnie dlatego ważne są szczegóły, przedłużające lub skracające wizytę. Z pozoru błahe zagadnienie dotyczące wielkości fontów ma niebagatelne znaczenie.

Okazuje się, że to większe, nagłówkowe litery, są częstokroć mniej czytelne niż standardowe fonty, co wykazały m.in. badania Colina Wheildona, autora książki „Type & Layout: Are you communicating or just making pretty shapes?”. Dobór czcionek to podstawa, dlatego stworzyliśmy poradnik jakie popularne czcionki są najładniejsze i najbardziej czytelne.

Nieprzypadkowy efekt?

Podobnie kolorystyka! Jedna z istotnych składowych landing page, ale kolory często są dobierane przypadkowo, bez uwzględnienia badań w tym zakresie. Właściwy dobór ma wpływ na reakcję odbiorców. Kolor strony docelowej oddziałuje na ich emocje, samopoczucie, natomiast bazą podświadomej interpretacji są wcześniejsze doświadczenia oraz osobiste preferencje użytkowników. Poznajmy znaczenie poszczególnych kolorów!

Magia kolorów

Podstawowe zasady są dotyczące oddziaływania kolorów są uniwersalne. Niebieski to kolor zaufania, pewności i bezpieczeństwa, dlatego często wybierany przez instytucji bankowe i służbę zdrowia. Barwa zielona zwana kolorem zdrowia, natury i spokoju. Żółty to z kolei optymizm, radość, witalność, często kojarzony z młodzieńczością. Bardziej agresywny będzie kolor pomarańczowy, wyzwalający w odbiorcach chęć działania.

Dla kogo różowy?

Czerwony to barwa energii, podwyższonej uwagi. Różowy przeznaczony dla kobiet i dziewcząt, zaś fioletowy dla starszych osób, odcień spokoju i równowagi. Czarny - elegancja i szyk, a także synonim luksusu. Biel, najjaśniejsza, to czystość i światło. Oczywiście znaczeń poszczególnych kolorów znajdziesz o wiele więcej, natomiast dokonując wyboru kolorystyki landing page, należy uwzględnić przede wszystkim grupę docelową. Niezależnie, kobiety, mężczyźni, dzieci, czy osoby starsze? Należy dopasować kolory stron docelowych do grupy. Zbadać wiek potencjalnych klientów i odbiorców i dobrać layout do


 
 
olorystyka strony docelowej, źródło: impactbnd.com

Mężczyźni lubią brąz?

Oferta dla mężczyzn powinna obejmować kolor niebieski, czarny oraz zielony, lepiej zrezygnować z brązów, fioletów i oczywiście odcieni różowego. Kobiety są trudniejszymi odbiorcami, bowiem ich preferencje bywają różne, na pewno jednak kolory powinny być mniej nasycone i chłodniejsze. W tym aspekcie pojawia się jeszcze kwestia psychologicznego oddziaływania barw, czyli dwóch biegunów, od barw ciepłych po zimne.

 

Zobacz projekty landing page dla Ciebie!

 

Energia z koloru

Do pierwszej grupy należą mocne czerwienie, żółcie i pomarańczowy, czyli barwy energetyczne. Po drugiej stronie znajdują się kolory nieba, fiolet i zieleń, czyli spokój i równowaga. Jeśli docelowa strona ma tryskać energią, warto uwzględnić powyższe zasady.

Ostatnia kwestia to kontrasty, których LP nie może unikać, choćby w odniesieniu do obowiązkowego przycisku „call to action”. Guzik powinien być przede wszystkim zauważalny. Aby to osiągnąć wyróżnia się go rozmiarem i kontrastującym kolorem, odmiennym od tła. Dzięki temu rzeczywiście nawołuje on do działania.

Energia do działania

Kontrasty kolorystyczne oraz intensywności barw, mają duży wpływ na odbiorcę. Mocne kontrasty to energia, siła działania, zachęta do podjęcia decyzji, czyli wszystkie stany i zachowania, jakich oczekujemy. Warto pamiętać o sile kolorów i kontrastów w procesie projektowania landing page. Szukasz gotowych projektów? Zajrzyj do naszego sklepu - mamy dla Ciebie gotowe szablony landing page!


To także może Cię zainteresować

Co to jest infografika? Jakie są rodzaje infografik?

Infografika stała się ostatnio bardzo modna i napływa do nas sporo zapytań o to, jakie są rodzaje i o czym należy pamiętać przy projektowaniu. Czas odświeżyć nieco wiedzę, dlatego zaktualizowałam artykuł z 2015 roku! Sprawdź co to jest infografika, jaka jest jej historia i kiedy stosować każdą z nich! Zapraszam do lektury! Co to jest infografika? Według projektanta Johna Caserta, z Rode Island School of Design definicja brzmi następująco: infografika jest obrazem objaśniającym i przekazując

Karolina Bis
21 maja 2015  

Dlaczego minimalizm się podoba?

Minimalizm przejawia się na wielu płaszczyznach, w sztuce, filozofii, muzyce. Można go odnaleźć w wielkich projektach architektonicznych i w szafie modnych blogerów, którzy go opiewają. Minimalizm stał się trendem, który ma magnetyczna siłę przyciągania. Co sprawia, że idea prostoty przemawia do odbiorców? Szalony pęd wszystkiego Otaczający nas świat nieustannie przyspiesza, zalewa morze informacji. Coraz większe tempo życia, niepowstrzymany rozwój technologii sprawia, że jesteśmy bomb


20 kwietnia 2015  

Czy warto stosować infografiki dla klientów?

Infografika jest skuteczna. Informacje prezentowane za jej pośrednictwem generują minimum dziesięcioprocentowy wzrost zainteresowania odbiorców, które ściśle koreluje z większą popularnością, liczbą wejść na stronę internetową. Co jeszcze? Dlaczego warto stosować infografiki? Infografika znajduje się w zakresie kontent marketingu, czyli strategii, której celem jest pozyskiwanie odbiorców za pośrednictwem atrakcyjnych, funkcjonalnych treści. Chodzi głównie o budowanie stab

Andrzej Sitek
22 maja 2015