Co to jest landing page?

Redakcja               28.05.2015              
„Strona lądowania” nie jest zbyt zręcznym tłumaczeniem. Lepiej brzmi „strona docelowa”, taki jest jej główny sens istnienia i działania, ma zaprowadzić odbiorcę pod właściwy adres. Ale co to właściwie oznacza? Co to jest Landing Page i jak działa?

Co to jest landing page?

Najprościej ujmując, landing page, to strona internetowa, na którą zostanie przekierowany odbiorca. Aby tak się stało najpierw musi kliknąć w reklamę. Strona docelowa ma duży potencjał, powinna zaciekawić i zatrzymać klienta na dłużej.

Pierwsza dobra rzecz już się wydarzyła. Odbiorca kliknął w Twoją kreację reklamową - znaczy to, że zainteresowała go reklama i postanowił przejść dalej. Teraz trzeba się zastanowić jak go zatrzymać lub zachęcić do podjęcia innych działań. Do tego właśnie przeznaczona jest strona docelowa. Czy istnieje jeden rodzaj stron tego typu?

Strona docelowa lub strona produktowa może funkcjonować w sieci na kilka sposobów, np. jako fragment większej całości, np. witryny internetowej sklepu, firmy lub rozwijana mikrostrona, a nawet samodzielna strona WWW. Droga która wiedzie do landing page, to zazwyczaj jeden z kilku rodzajów reklamy, np. link sponsorowany lub banner. Jakie oczekiwania spełnia landing page?

Skuteczne strony docelowe


ladning page
Formularz na landing page, źródło: blog.crazyegg.com

Jaki cel ma strona typu landing page?

Cele strony produktowej są różne, najczęściej chodzi o rejestrację klienta, zakup jakieś usługi lub rzeczy albo pozostawienie danych kontaktowych przez odwiedzających. Niekiedy landing page służy wyłącznie celom informacyjnym, co oznacza możliwość zapoznania się odbiorcy z ofertą lub produktem, ewentualnie rozpropagowanie jej w sieci.

Badania klikalności wykazują, że na 100 osób, które odwiedziły stronę docelową, a więc kliknęły w reklamę i zostały na nią przeniesione, dwie do trzech wykonują założone przez twórcę czynności (rejestracja, zakup, penetracja witryny). To niedużo ale w skali kilku, kilkudziesięciu tysięcy odwiedzin, wyniki wyglądają lepiej. Najważniejsze aby osoby, które wykonały pierwszy krok, zrobiły również drugi. Jak to osiągnąć?

Tworzymy landingi, które działają!

Treść i zawartość stron docelowych

Założeń jest kilka. Przede wszystkim trzeba uwzględnić spójność pomiędzy reklamą a stroną docelową. Skoro reklama odniosła skutek, to treści które zainteresowały odbiorcę powinny mieć swoją kontynuację, rozwinięcie na landing page. Chodzi więc o treść, ale równie istotnym zagadnieniem jest odpowiednie zaprezentowanie zawartości.

Trzeba pamiętać, że obecnie odbiorca nie przeznacza na zapoznanie się z zawartością danej strony więcej niż kilka sekund (maksymalnie 8-9). W tym czasie ocenia materiał i albo przechodzi dalej, albo zostaje nieco dłużej. Aby odnieść korzyść z obu tych wariantów, trzeba umieścić kluczowe informacji w obszarach, gdzie na pewno spocznie wzrok odbiorcy. Chodzi również o skuteczne zaznaczenie, uwypuklenie treści za pomocą pogrubienia, nagłówków, itd.

 
formularz na stronie docelowej
Strona docelowa z formularzem, źródło: blog.hubspot.com/


Jakich błędów unikać na landing page?

Za dużo grafik i zdjęć, animacji flash, kolorów oraz innych wodotrysków. To częsty błąd, szczególnie ruchome elementy, które przyciągają wzrok, ale de facto mogą odrywać, zaprzepaszczać szansę na inne, spodziewane działania O prawidłowej kolorystyce landing page przeczytasz w naszym poradniku. Najważniejsze pytania, jakie musisz sobie zadać przy tworzeniu layoutu: czego oczekujemy od klienta? Czy ma wypełnić jakiś formularz, może zarejestrować się lub podjąć inne ruchy?

Dobra strona docelowa już na pierwszy rzut oka sugeruje właściwą drogę i rozwiązanie. Czytelny komunikat jest bardzo istotny, zaproszenie do działania (ang. call to action) musi znaleźć się na pierwszym miejscu. Praktyką, która potrafi znacząco poprawić wyniki, tzw. konwersję, jest umieszczenie w materiale różnorakich zachęt w postaci słów: „za darmo”, odbierz”, itd. Sposobów na podniesienie skuteczności jest zresztą o wiele więcej.

Właściwa strona docelowa potrafi pozostawić po sobie dobre wrażenie. Chodzi o stronę po konwersji, czyli po zakończeniu zasadniczych działania przez odbiorcę. Dobrą praktyką jest umieszczenie podziękowań lub innej formy grzecznościowej. To wyraz szacunku względem klienta, ale tez dodatkowa funkcja informacyjna, możliwość zaproponowania innych produktów lub asortymentu, opcja umożliwiająca budowanie społeczności.

Projekty stron docelowych

Postaw na stronę docelową - warto!

Skuteczna strona docelowa potrafi wygenerować bardzo zadowalający ruch i wspomóc kampanię sprzedażową, informacyjną, produktową. Opcji wykorzystania tej formy komunikacji i reklamy jest bardzo wiele. Dobrze jest włączyć landing page do wachlarza swoich działań promocyjnych. Szukasz gotowych rozwiązań? W naszym sklepie znajdziesz szablony stron docelowych od 53 złotych!


To także może Cię zainteresować

Co to jest infografika? Jakie są rodzaje infografik?

Infografika stała się ostatnio bardzo modna i napływa do nas sporo zapytań o to, jakie są rodzaje i o czym należy pamiętać przy projektowaniu. Czas odświeżyć nieco wiedzę, dlatego zaktualizowałam artykuł z 2015 roku! Sprawdź co to jest infografika, jaka jest jej historia i kiedy stosować każdą z nich! Zapraszam do lektury! Co to jest infografika? Według projektanta Johna Caserta, z Rode Island School of Design definicja brzmi następująco: infografika jest obrazem objaśniającym i przekazując

Karolina Bis
21 maja 2015  

Dlaczego minimalizm się podoba?

Minimalizm przejawia się na wielu płaszczyznach, w sztuce, filozofii, muzyce. Można go odnaleźć w wielkich projektach architektonicznych i w szafie modnych blogerów, którzy go opiewają. Minimalizm stał się trendem, który ma magnetyczna siłę przyciągania. Co sprawia, że idea prostoty przemawia do odbiorców? Szalony pęd wszystkiego Otaczający nas świat nieustannie przyspiesza, zalewa morze informacji. Coraz większe tempo życia, niepowstrzymany rozwój technologii sprawia, że jesteśmy bomb


20 kwietnia 2015  

Czy warto stosować infografiki dla klientów?

Infografika jest skuteczna. Informacje prezentowane za jej pośrednictwem generują minimum dziesięcioprocentowy wzrost zainteresowania odbiorców, które ściśle koreluje z większą popularnością, liczbą wejść na stronę internetową. Co jeszcze? Dlaczego warto stosować infografiki? Infografika znajduje się w zakresie kontent marketingu, czyli strategii, której celem jest pozyskiwanie odbiorców za pośrednictwem atrakcyjnych, funkcjonalnych treści. Chodzi głównie o budowanie stab

Andrzej Sitek
22 maja 2015