Wymiary grafik w social mediach 2021

Weronika Mileszczyk               07.07.2021              
Social media królują w internecie, ale każda z platform ma swoje wymagania co do wymiarów grafik, zebrałam dla Ciebie wszystkie w jednym miejscu! Zobacz jakie są zalecane wymiary grafik, zdjęć i reklam dla Facebooka, Instagrama, Linkedin, Twittera, Tiktoka i YouTube'a!

Dlaczego grafiki w social mediach są ważne?

Odbiorców należy do siebie przyciągnąć, a potem zachęcić ich do interakcji. Nieważne, czy tworzysz markę osobistą, czy produktową. Bez odzewu userów, nie masz szans zastnieć. Jak zadbać o wygląd profilu i jego skuteczność? Dziś czas na omówienie wizualnej części.

Odpowiem na jedno z najważniejszych pytań latających po social mediach... Jakie są wymiary grafik w mediach społecznościowych? Sprawdź razem ze mną!

Na pewno miałeś do czynienia z treścią, której odbiór był zaburzony przez ucięte lub złej jakości fotka czy filmik. Niestety, to często popełniany błąd, który zaburza prawidłową komunikację z odbiorcami. Dlatego przychodzę z pomocą! Uniknięcie tego typu problemu nie jest trudne, jednak należy być na bieżąco z wytycznymi poszczególnych serwisów. Z moim poradnikiem żadna grafika nie będzie problemem. Wszystkie grafiki w jednym miejscu!

Projektowanie Fanpage na Facebooku!

Wymiary grafik na Facebooku

Wstawiając fotografię bądź film w dowolne miejsce na Facebooka, trzeba wiedzieć, że jeśli samodzielnie nie dostosujesz wymiarów, serwis zrobi to za Ciebie. Niestety często kosztem jakości. Algorytmy dotyczące grafik w social mediach obcinają jakość, aby zwiększyć szybkość ładowania i działania serwisów społecznościowych na całym świecie. Zdecydowanie lepiej na własną rękę dopasować rozmiar, aby osiągnąć najlepsze efekty. Poniżej znajdziesz wymagania, jakie powinny spełnić poszczególne grafiki i video zamieszczane na Facebooku. Zadajmy sobie jedno z najważniejszych i najczęściej spotykanych pytań w internecie: Jakie są optymalne wymiary zdjęć na Facebooku?

Zdjęcie profilowe na Facebooku

Facebook wyświetla zdjęcia profilowe w różnych rozdzielczościach w zależności od urządzenia:

  • na komputerach (desktop): 170x170 px (pixeli)
  • na smartfonach i tabletach (mobile): 128x128 px
  • w wersji lekkiej (starsze telefony): 36x36 px

Na Facebooku otwieranym w przeglądarce wymiary zdjęć profilowych będą różne w zależności od urządzenia. Przykładowo na osi czasu w przeglądarce Safari na iPhone SE 2 awatar będzie miał wymiar 80x80 pixeli, z kolei na monitorze o rozdzielczości FullHD 1920x1080 zdjęcie profilowe wyświetlone zostanie w rozdzielczości 40x40 w pikselach.

Poznaj 7 zasad projektowania graficznego!

11 darmowych programów do tworzenia infografiki!

Mimo, że zdjęcie profilowe załączasz w formacie 1:1 (kwadrat), to Facebook będzie je wyświetlał w kształcie koła. Unikaj ważnych elementów na rogach. Pamiętaj, że zdjęcie powinno być zdecydowanie większe, niż jego wyświetlane wymiary. Zalecam załączać plik o rozdzielczości 900x900 pikseli, aby wyświetlić go prawidłowo na każdym urządzeniu i wyglądał dobrze nawet podczas wyświetlania go w pewnym rozmiarze.

facebook zdjęcie profilowe wymiary

Zdjęcie profilowe na Facebooku - wymiary

 

Zdjęcie w tle na FB (cover photo)

Jaki rozmiar powinno mieć zdjęcie tła na FB?

Większość wersji desktopowych wyświetli fotografię tła w rozdzielczości 820x312 px. Z kolei na urządzeniach mobilnych (smartfon, tablet) zdjęcie zostanie wykadrowane centralnie do formatu 640x360. Dlatego najlepiej umieść najważniejsze elementy w środkowej części zdjęcia, aby nic nie zostało przycięte.

wymiary zdjęcia w tle facebook

Wymiary zdjęcia tła na Facebooku

 

 

Wymiary wideo w tle

Wideo w tle powinno mieć wymiary 1250x463 px. Najmniejsza rekomendowana rozdzielczość to 820x312. Film tła powinien trwać od 20 do 90 sekund. Polecam stosowanie prostych, chwytliwych komunikatów tekstowych, ponieważ domyślnie film startuje bez dźwięku. Na urządzeniach mobilnych niestety nie ma możliwości odtwarzania tego formatu, jednak możesz wybrać jedną klatkę z filmu, która będzie wyświatlana jako grafika główna.

wymiary wideo w tle na fb

Film w tle na Facebooku, wymiary

 

Wymiary tła grupy na FB

W przypadku tła grupy na FB zalecane wymiary to 1640x856. Nie ma potrzeby martwić się, jeśli zamieszczone w social mediach zdjęcie jest większe, ponieważ także będzie wyświetlane poprawnie, o ile zachowamy proporcje szerokości do wysokości 1,91:1.

Grupy na facebooku wymiary zdjęcia w tle

Zdjęcie w tle grupy na Facebooku, wymiary

 

Zdjęcie z tła wydarzenia

Zalecane wymiary zdjęć tła w wydarzeniach to 1200x628 px. Format pozwala zachować odpowiednie proporcje i gwarantuje, że event cover będzie wyświetlany tak samo, nawet na urządzeniach o różnych rozdzielczościach.

wymiary zdjęcia w tle na facebooku

Wydarzenia na Facebooku - wymiary zdjęcia w tle

 

Post na Facebooku - wymiary zdjęć

Jakie wymiary ma post na Facebooku? może mieć różne rozmiary, nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania i wszystko zależy, czy zdjęcie ma być w pionie, w poziomie, czy w kwadracie.

Zalecane wymiary zdjęć w postach na FB:

  • pionowe: 800x1000 px
  • poziome: 1200x900 px
  • kwadratowe: 1080x1080 px

wymiary zdjęć w postach na facebooku

 

Wymiary zdjęć w postach na Facebooku

 

 

Wideo w poście

Przede wszystkim zachowaj proporcje 16:9 (poziome) albo 9:16 ( pionowe). Zalecana rozdzielczość to 1920x1080, 1080x1920 i wyższej. Film może trwać 240 minut, a dopuszczalny maksymalny rozmiar to 4 GB.

wymiary wideo w postach na facebooku

Wymiary filmu w poście na Facebooku

 

Facebook Stories

W przypadku Facebook Stories wymiary są identyczne jak na Instagram Stories, a mianowicie 1080x1920 pikseli. Wyświetlane są w proporcji 9:16.

wymiary facebook stories

Wymiary Facebook Stories

 

Zdjęcie z linkiem

W tym formacie zalecana wielkość to 1200x628 (format pionowy) i 1080x1080 (format kwadratowy).

wymiary zdjęcia z linkiem

Wymiary zdjęć z linkiem

 

Karuzela

Format karuzelowy wyświetla zdjęcia i filmy w kwadratach. Minimalny wymiar zdjęcia / filmu powinien mieć 1080x1080 px w proporcji 1:1. Karuzela pozwala dodać od 2 do 10 zdjęć/filmów w jednym poście.

wymiary karuzeli na Facebooku

Wymiary karuzeli na Facebooku

 

Pokaz slajdów

Możliwość wstawienia od 3 do 10 zdjęć i grafik w jednym poście. Tworząc pokazy slajdów, używaj obrazów o rozmiarze co najmniej 1080×1080 w proporcji 16:9 albo 1:1. Jeśli obrazy będą miały inne proporcje zostaną przycięte automatycznie.

wymiary pokazu slidów na Facebooku

Pokaz slajdów - wymiar

 

Kampania nakierowana na pozyskiwanie lajków

Najczęściej wykorzystywanymi wymiarami w przypadku tego formatu reklamowego są zdjęcia 1200x444 i 1080x1080 px.

pozyskiwanie lików - wymiary kampanii

Wymiary kampanii nastawionej na polubienia

Nie jesteś pewien, jak powinna wyglądać Twoja strona na Facebooku żeby była skuteczna? Zajrzyj do nas! Zaprojektujemy skuteczny design na każdy fanpage!

Messenger, wymiary grafik

Samego Facebooka mamy omówionego, Mnóstwo typów grafik i możliwości do omówienia. Każda z grafik ma zupełnie inny wymiar i musisz brać pod uwagę zupełnie inne wytyczne co do wymiaru. Jak sytuacja wygląda w przypadku Messengera? Jaki wymiar mają poszczególne grafiki używane w Messengerze? Sprawdzam!

Reklama między konwersacjami

Miniatura obrazu będzie wyświetlana pomiędzy rozmowami, po prawej stronie w formie kwadratu, dlatego najlepiej wybrać rozdzielczość 1080x1080, i nieco większej. Po kliknięciu użytkownik zobaczy całą reklamę. W widoku rozszerzonym obraz będzie miał proporcje od 16:9 do 1:1. Obrazy pionowe nie są akceptowane przez system.

Oficjalne wytyczne wskazują, że minimalne wymiary obrazu to 254x133, jednak w praktyce Facebook odrzuca tak małe zdjęcia w tym formacie reklamowym – minimalna rozdzielczość obrazu to 500x262 px. Plik może mieć maksymalny rozmiar 30 MB. Do obrazu trzeba dodać również tekst – w treści może być do 150 znaków ze spacjami, a w nagłówku do 40 znaków ze spacjami.

wymiary reklamy na messengerze

Messenger, reklama pomiędzy konwersacjami - wymiar

 

Messenger - relacje

Obrazy i filmy zamieszczane w relacji na Messengerze, tak samo jak relacje w innych serwisach powinny mieć proporcje 9:16 oraz wysoką rozdzielczość, zalecam rozdziałkę 1080x1920 i wyższą.

wymiary relacji na messengerze

Wymiary reklamy na Messengerze

 

Instagram - wymiary grafik

Instagram jest świetnym miejscem do rozwijania swojego profilu osobistego, jak i profilu marki. Treści obrazkowe są obecnie najatrakcyjniejsza formą, która pozwala skupić uwagę użytkownika. Dodatkowo, wykorzystanie InstaStories pozwala relacjonować bieżące wydarzenia i budować autentyczność. Jeżeli chcesz zachować atrakcyjność publikowanych treści, musisz postępować według określonych wytycznych. W tym przypadku, ważne są nie tylko wymiary, ale i proporcje zdjęć i grafik dodawanych na Instagram! Ale po kolei:

Posty

  • kwadratowe – rekomendowane minimalne wymiary to 1080x1080. To Wciąż najpopularniejszy format zdjęć na Instagramie.
  • poziome – ważne będzie zachowanie proporcji 1,91:1 z szerokością 1080.
  • pionowe – najlepiej zachować proporcje 4:5 z szerokością 1080 i wysokością 1350. Wtedy zdjęcie nie zostanie ucięte.

wymiary postów na instagramie

Posty na Instagramie

 

Wymiary InstaStories

Proponuję stosowanie proporcji 9:16 z wymiarami 1080x1920 px, ponieważ większość użytkowników przegląda Instagrama na telefonie to taki widok będzie najbardziej odpowiedni. W przypadku samodzielnego tworzenia grafik, dobrze o tym pamiętać!

wymiary instagram stories

InstaStories

 

Posty wideo

Format filmu, który chcesz umieścić na Instagramie w formie postów, powinien mieć proporcje od 1,91:1 do 4:5.

wymiary postów wideo na instagramie

Posty wideo na Instagramie

 

IGTV

W IGTV najlepiej będą wyglądały nagrania w proporcji 9:16 lub 4:5. Maksymalna długość filmu w przypadku urządzeń mobilnych to 15 minut, a filmy przesłane z internetu mogą trwać do 60 minut. Filmiki muszą być zamieszczane w formacie MP4.

Instagram IGTV wymiary

Instagram IGTV

 

Twitter - wymiary grafik

Twitter zajmuję trzecie miejsce w Polsce, pod względem liczby realnych użytkowników. To doskonały portal do kreowania marki i budowania wizerunki firmy, poza tym, najświeższe wiadomości publikowane są tam często zdecydowanie szybciej niż na innych portalach informacyjnych.

Chcąc wykorzystać potencjał Twittera musisz wziąć pod uwagę regulamin i ważne aspekty techniczne, obejmujące między innymi wymiary grafik zamieszczanych na portalu. Dzięki temu Twoje posty będą nie tylko wyglądały estetycznie, ale również możesz osiągnąć lepsze wyniki. Chcąc zachować spójność, możesz skierować swoją uwagę na konkursy graficzne. Jakie wymiary powinny mieć zdjęcia i bannery na Twitterze?

Poniżej znajdziesz zalecane wymiary dla zdjęcia profilowego, zdjęcia wrzucanego w tło, zdjęcia w postach, relacji, Twitter Card i Player Card:

Zdjęcie profilowe na Twitterze

Tak jak w przypadku zdjęć profilowych na innych serwisach, należy mieć na uwadze, że wstawiając obraz w formacie 1:1, Twitter utnie jego rogi i będzie wyświetlał je w kształcie koła. Zamieść najważniejsze elementy w centrum. Rekomendowanym wymiary to 400x400. Prześlij foto w formacie JPG, PNG, GIF o maksymalnym rozmiarze 2 MB.

wymiary zdjęcia profilowego na Twitterze

Zdjęcie profilowe na Twitterze

 

Zdjęcie w tle

Najlepiej zamieść plik w formacie 3:1 o wymiarach 1500x500 px. Wtedy na każdym urządzeniu będzie wyglądać tak samo i nie utnie fragmentów zdjęcia umieszczanego jako tło.

twitter wymiary zdjęcia w tle

Zdjęcie tła na Twitterze

 

Zdjęcie w poście

Obrazy wyświetlane są w proporcjach 16:9. Gdy zastosujesz większą wysokość zdjęcie zostanie ucięte automatycznie. Wgrywany plik może mieć maksymalny rozmiar 5 MB (publikacja z aplikacji mobilnej) tudzież 15 MB (publikacja przez stronę).

Na Twitterze możesz opublikować zdjęcie oraz animację w formacie GIF. Ten format, jak i filmy mogą być kwadratowe.

wymiary posta na Twitterze

Wymiary posta na Twitterze

 

Twitter umożliwia wstawienie do 4 zdjęć naraz, wyświetlanych w tym samym poście:

  • 2 fotki: wyświetlane obok siebie, proporcje 7:8
  • 3 fotki: jedno zdjęcie 7:8, dwa pozostałe 4:7
  • 4 fotki: siatka 2 x 2 z obrazami o wyświetlanych proporcjach 2:1

kilka zdjęć w poście Twitter

Kilka zdjęć w poście na Twitterze

 

Relacja (Twitter Fleets)

Fleet wyświetlany będzie na urządzeniach mobilnych pionowo w wymiarach 1080x1920 px. W wersji desktopowej nie ma możliwości publikowania ani odczytywania Fleeta. W relacji możesz zawrzeć tekst (maksymalnie do 280 znaków), video, animowanego GIFa i zdjęcie.

Relacja Twitter Fleet

Relacja Twitter Fleet

 

Twitter Cards

To klasyczny i prosty w użyciu modyfikator wyglądu linków zamieszczanych w poście na Twitterze. Możesz dowolnie wybrać w jakiej formie będzie wyświetlane.

Summary card: Link ze zdjęciem (minimalne wymiary to 120x120 w pikselach, format kwadratowy, maksymalnie 1 MB), tytuł strony (do 70 znaków), krótki opis (do 200 znaków) oraz fragment adresu URL.

wymiary Twitter Summary Card

Twitter Summary Card

 

Summary with large image card: podobny format do powyższego, jednak wyświetla się większe i lepiej wyeksponowane zdjęcie. Opis w wersji desktopowej ucięto do 3 linijek, natomiast na urządzeniu mobilnym z iOS albo Androidem nie ma go wcale. Obraz powinien mieć proporcje 2:1, a jego minimalne wymiary to: 300x157, natomiast maksymalne to: 4096x4096. Dostępne formaty: JPG, PNG, WEBP oraz GIF (w przypadku animowanego gifa, jako miniaturka użyta zostanie jedna klatka obrazu).

Twitter Summary with large image card wymiary

Twitter Summary with large image card

 

Player card: Summary Card z miniaturą pliku video / audio, który można odtworzyć. W aplikacji mobilnej, po kliknięciu w miniaturę zostaniemy przeniesieni do symulowanej przeglądarki Twittera, gdzie będziemy mogli uruchomić odtwarzanie. Z kolei w wersji desktopowej możemy zobaczyć materiał bezpośrednio na osi czasu. Miniaturka w Player Card najlepiej, żeby miała proporcje 1:1 albo 16:9 i wymiar minimalny 640x360 px. Plik nie powinien przekraczać 5 MB.

Twitter Player Card wymiary

Player Card na Twitterze

 

LinkedIn - wymiary grafik

LinkedIn, czyli jeden popularniejszych serwisów biznesowych. Umożliwia dotarcie do osób, które mogą znacząco wpłynąć na Twoje losy zawodowe, czy biznes. Profesjonalne treści, mniej prywaty, więcej merytorycznej wiedzy. Raczej wymiana poglądów i osiągnięc biznesowych, aniżeli prywatne pogaduchy. LinkedIn również ma swoje wytyczne co do wymiarów grafik w serwisie.

Zdjęcie profilowe

Zalecane są wymiary 400x400, lecz w praktyce lepiej wybrać nieco większy rozmiar. Najważniejsze, aby zachować proporcje 1:1.

zdjęcie profilowe na linkedin wymiary

Zdjęcie profilowe na LinkedIn

 

Zdjęcie w tle

Powinno mieć wymiary 1584x396 (4:1). Stosując inne rozmiary, trzeba mieć na uwadze, że serwis może przyciąć zdjęcie. Na wszelki wypadek, najważniejsze elementy zamieść bliżej centrum. Wymiary grafik są w tym przypadku bardzo ważne - nie zostaną zeskalowane, jeżeli będą zbyt duże.

wymiary zdjęcia w tle na linkedin

Zdjęcie tła na LinkedIn

 

Stories

LinkedIn stories działa na podobnych zasadach jak Facebook Stories i Instagram Stories. Podobnie jak tam, zalecane wymiary to 1080x1920 (9:16).

wymiary linkedin stories

LinkedIn Stories

 

Na Linkedinie możesz posiadać stronę firmową. W tym wypadku wymiary poszczególnych obrazów mogą być różne od klasycznego konta (wszystkie podane w pixelach):

  • Zdjęcie profilowe firmy (logo): 300x300
  • Zdjęcie jako tło strony: 1128x191
  • Zakładka “kultura firmowa” – zdjęcie główne: 1128x376
  • Zakładka “kultura firmowa” – moduły niestandardowe: 502x282
  • Zakładka “kultura firmowa” – galeria firmy: 900x600 (rekomendowany rozmiar, minimalnie 264x176)

linkedin strona firmowa wymiary

LinkedIn - strona firmowa logo i zdjęcie będące tłem

wymiary na stronie fimowej linkedin

LinkedIn - strona firmowa, galeria firmy, zdjęcie główne i zdjęcia niestandardowe

 

 

Posty na LinkedIn

Grafika w poście najlepiej wygląda w rozdzielczości 1200x1200 (1:1). Na desktopie wyświetlana będzie w formie kwadratu, a na urządzeniach mobilnych pionowo (1200x628)

wymiary grafik w postach na linkedin

Posty na LinkedIn

 

Post wideo

Z kolei filmik na Linkedin powinien być utrzymany w wymiarach od 256x144 pikseli do 4096x2304.

wymiary wideo na linkedin

Film na LinkedIn

 

Wymiary reklamy na LinkedIn

Umieszczając na LinkedIn reklamę z pojedynczym zdjęciem zachowaj proporcje 1:1, przy maksymalnym rozmiarze 7680x7680 px.

wymiary reklamy z pojedynczym zdjęciem na linkedin

Pojedyncza reklama na LinkedIn

 

Pojedyncza reklama na LinkedIn może mieć więc całkiem spory rozmiar. Ważne jest zachowanie odpowiednich proporcji, aby całość wyglądała estetycznie i została dobrze wyświetlona. Pamiętaj o proporcjonalnym dobraniu treści do obrazu i odpowiednim kontraście tych dwóch elementów. Proporcjonalne wymiary grafik lepiej pokażą Twoją treść.

Wymiary reklamy - karuzeli na LinkedIn

Kolejnym formatem reklamowym do omówienia będzie reklama karuzela. Obrazy w tej formie reklamowej powinny mieć rozmiary od 1080x1080 pikseli do 6012x6012.

wymiary karuzeli na linkedin

Karuzela na LinkedIn

 

Reklama wideo na LinkedIn

Reklama filmowa zamieszczana na Linkedin może mieć długość od 3 sekund do 30 minut, jednak najefektywniejsze reklamy powinny być krótsze niż 15 sekund. Wymiary nie są sztywno okresowe. Szerokość dopuszczalna powinna mieć (w pikselach) nie mniej niż 640 i nie więcej niż 1920. Z kolei wysokość może wynosić od 360 do 1920. Dopuszczalna wielkość pliku to 200 MB.

wymiary reklamy wideo na linkedin

Reklama w formie filmu na LinkedIn

 

Reklama dynamiczna

Reklama dynamiczna powinna mieć wymiary 100x100.

wymiary reklamy dynamicznej linkedin

Reklama dynamiczna

 

Posty sponsorowane

Obraz w promowanej treści powinien mieć wymiary 1200x627 pikseli.

wymiary postów sponsorowanych na linkedin

Posty sponsorowane

 

Business Banner

Grafika zamieszczona w Business Banner wygląda najlepiej, gdy ma wymiary 646x220 px.

wymiary linkedin business banner

LinkedIn Business Banner

 

TikTok - wymiary

Popularność TikToka rośnie niezwykle dynamicznie Gromadzi on około 500 milionów użytkowników. To doskonałe miejsce, aby dotrzeć do osób z pokolenia Z. Coraz więcej firm wykorzystuje potencjał tego serwisu. Za komentarz niech wystarczy fakt, że profil tam regularnie prowadzi Robert Lewandowski, a sam TikTok był jednym z głównych sponsorów Euro 2020. Jaką politykę co do wymiarów materiałów ma ten serwis? Czy wymiary grafik na TikToku znacząco różnią się od konkurencji?

 

Wymiary zdjęcia profilowego na TikToku

Zalecane wymiary zdjęcia profilowego zamieszczanego na TikToku to 200x200 pikseli, w proporcji 1:1. Dopuszczalny format: JPG i PNG.

wymiary zdjęcia profilowego na tiktoku

Zdjęcie profilowe na TikToku

 

TikTok In Feed Ads

Rodzaj reklamy, wyświetlanej między innymi treściami w karcie „For you”, udając organiczny content. Ma free video z dźwiękiem. Dopuszczalna rozdzielczość In Feed Ads to 1080x1920 w pixelach, w proporcji 9:16.

Wymiary TikTok In Feed Ads

TikTok In Feed Ads

 

TikTok Brand Takeover Ads

Reklama wyświetlana bezpośrednio po włączeniu aplikacji. Zalecane proporcje to 9:16 przy rozdzielczości 1080x1920. Dopuszczalna długość filmów to 3-5 sekundy. Reklama całkowicie bezdźwięczna, może być zamieszczona w formacie .gif i .jpg.

wymiary tiktok brand takeover ads

TikTok Brand Takeover Ads

 

TikTok TopView Ads

Kolejny format reklamy wyświetlany zaraz po włączeniu aplikacji. Dopuszczalna długość filmików to 5-60 sekund, a wymiary to 1080x1920.

Wymiary TikTok TopView Ads

TikTok TopView Ads

 

TikTok TopView Lite

Uproszczona forma TopView Ads. Wyświetlana w tym samym momencie, jednak nie ma dźwięku i wyświetlanie trwa zdecydowanie krócej niż w wersi TopView - 3-5 sekund. Zalecane wymiary grafik i filmów to 1080x1920 (9:16). Można użył zarówno krótkiego filmu, jak i obrazu w formacie .jpg.

Wymiary TikTok TopView Lite

TikTok TopView Lite

 

YouTube - wymiary grafik

YouTube daje wiele możliwości! Poza możliwością założenia własnego profilu firmowego, istnieje możliwość zamieszczania przeróżnych form reklamowych i grafik. Przez dowolne wideo możesz zaprezentować swoją firmę / produkt, w atrakcyjny i przykuwający uwagę sposób. Jednak, aby jakość twoich materiałów była zadowalająca zadbaj o uwzględnienie wytycznych przedstawionych poniżej.

 

Baner na YT

Zalecam zastosowanie minimalnych wymiarów 2048x1152 px, przy proporcjach 16:9. Należy pamiętać, że na każdym urządzeniu baner może wyświetlać się inaczej. Bezpieczna strefą jest wymiar 1235x338. Plik może mieć rozmiar do 6 MB.

wymiary banerów na YouTube

Banner na YouTube

 

Zdjęcie profilowe

Serwis dopuszcza okrągły i kwadratowy obraz o wymiarach 800x800. Najważniejsze będzie zachowanie proporcji 1:1.

wymiary zdjęcia profilowego na YouTube

Zdjęcie profilowe na YT

 

Miniatura filmu

Zalecam stosować miniatury o wymiarze 1280x720 (16:9), a minimalna szerokością 620 px. Generalnie im wyższa rozdzielczość - tym lepiej.

miniatura filmu na YouTube

Miniatura filmu na YouTube

 

Post na karcie społeczność

Nie ma minimalnych wymiarów, jednak należy zachować proporcje 1:1. W poście na karcie społeczności mogą znajdować się standardowe obrazy .jpg i animowane .gif.

wymiary posta na YouTube

Post na karcie społeczność na YT

 

Reklama Display

Dopuszczalną rozdzielczość reklamy display: 300x60 i 300x250.

reklama display wymiary na yt

Wymiary reklamy Display

 

Nakładki reklamowe

Osobiście polecam stosowanie rozdzielczości 468x60 i 728x90.

wymiary nakładek reklamowych na YouTube

Nakładki reklamowe na YouTube

 

Reklamy wideo

Najlepiej zachować proporcje 16:9 lub 1:1. W pierwszym przypadku zalecam rozdzielczość FullHD 1920x1080, a w drugim 1080x1080.

wymiary reklamy wideo na YouTube

Reklama w formie filmiku na YouTube

 

Podsumowanie

Wszystkie serwisy społecznościowe mają różne wytyczne co do wymiarów grafik i materiałów audiowizualnych. Mam nadzieję, że z moim poradnikiem zapamiętanie tego będzie dużo łatwiejsze i pozwoli skupić się wyłącznie na tworzeniu dobrego contentu. Daj znać w komentarzu, który serwis działa najlepiej w Twoim przypadku i przynosi najlepsze efekty!

Jeżeli lubisz zamieszczać infografiki w social mediach, przeczytaj artykuł Karoliny! 11 najlepszych darmowych narzędzi do tworzenia infografik! Zapraszam też na naszą stronę projektowanie infografik, gdzie nasi graficy zrobią wszystko za Ciebie!


To także może Cię zainteresować

Brak artykułów dla wybranej kategorii.