Czy szablon strony internetowej wzbudza zaufanie?

Redakcja               20.05.2015              
Napoleon Bonaparte powiadał, iż „handel istnieje tylko dzięki zaufaniu”. To nie do końca prawda ale na pewno ta wiara ma potężną siłę oddziaływania. W Internecie o zaufanie jest trudniej bo sprzedawca i klient są dla siebie anonimowi. Co z tym zrobić? Jak szablony stron mogą w tym pomóc?

Jak szablon www wzbudzi zaufanie?

Zaufanie bierze się z wizerunku, reputacji i bezpośrednio przekłada na wyniki sprzedażowe. Mówiąc krótko, zaufanie się opłaca, ale droga do niego jest szczególnie wyboista. W Internecie nie można skorzystać z atutu jakim bywa siedziba firmy lub jej rzeczowy personel. Klient jest niejako zawieszony w cyberprzestrzeni i czuje wewnętrzną obawę przed podejmowaniem obciążających go finansowo decyzji. Jak wzbudzić w nim zaufanie?

Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę, że nie ma na to wiele czasu. Olbrzymia konkurencja i różnorodność, sprawia że odbiorca poświęca na przejrzenie zawartości witryny średnio zaledwie siedem sekund. W tym krótkim czasie ocenia, czy strona go zainteresowała i czy wzbudza zaufanie. Jeśli ocena wypadnie pozytywne, odbiorca decyduje się na głębsze przeanalizowanie oferty z WWW.

Szablony WordPress

Grafika na stronę ma znaczenie

W tak krótkim czasie podstawowe znaczenie ma grafika na strony internetowe, chociaż od tej reguły istnieją pewne wyjątki, np. kiedy ważniejsza jest funkcjonalność. Wygląd strony internetowej powinien być odpowiedzią na oczekiwania grupy docelowej i najlepszą prezentacją oferty. Głównie chodzi o kolorystykę, przejrzystość, wspominaną funkcjonalność i intuicyjność, spójność. To absolutna podstawa. Co jeszcze?


Jak szablon strony www pomaga

Buduj społeczność w social mediach

Bardzo dobrym pomysłem jest wykorzystanie mediów społecznościowych, zarówno jako metodę komunikacji z potencjalnymi odbiorcami, formę prezentacji firmy, jej osiągnięć, działań, wyrobów, jak i narzędzie umożliwiające zbudowanie własnej społeczności, np. poprzez stworzenie fanpage na Facebooku lub Google+. Informacja o licznej społeczności, umieszczona w widocznym miejscu na stronie firmowej, budzi zaufanie u ewentualnych kontrahentów. Równie przydatny może być blog lub niekiedy forum, szczególnie z poradami ekspertów. Rozmowa lub dyskusja z kimś kompetentnym przekłada sie na wzrost zaufania do firmy, którą ta osoba reprezentuje.

Szablony Joomla

Dane kontaktowe

Co jeszcze? Pozornie oczywista sprawa, ale bywa często marginalizowana – możliwość kontaktu. Nie wystarczy umieszczony na dole strony link do zakładki z danymi kontaktowymi. Dobrze jeśli adres firmy, a niekiedy infolinia oraz opcja rozmowy przez Skype, lub inny komunikator, jest widoczna na pierwszy rzut oka. Najlepszą receptą jest umieszczenie na głównej stronie, w widocznym miejscu, zestawu wszystkich danych teleadresowych. I jeszcze jedno. Wszystkie numery muszą być aktualne. Złą praktyka jest podłączanie numerów z włączoną automatyczną sekretarką.

Szablony Prestashop

Opinie i referencja na szablonie strony

Dobrym i skutecznym środkiem są również referencje, które w Internecie oznaczają np. zrealizowane zlecenia lub sprzedaż dla konkretnych podmiotów. Ich lista powinna być wyeksponowana, podobnie jak informacja o partnerach biznesowych. Sieć powiązań jest dobra, bo dla klienta oznacza, że firma nie funkcjonuje w próżni, jest solidnie osadzona na rynku, na wielu zadowolonych kontrahentów i liczne grono partnerów. Bardzo dobre są też najróżniejsze certyfikaty jakości. Jeśli tylko można, należy się o nie postarać. Podobnie nagrody, np. Laur Konsumenta.

Szablony HTML5

Regulamin częścią szablonu

Pozostałe metody poprawy wiarygodności i poprawy zaufania to głównie kwestie formalne jak np. czytelny regulamin, który reguluje sprawy kosztów wysyłki, reklamacji, zwrotu towaru oraz płatności. Dobrze jeśli na każdym etapie sprzedaży lub współpracy pojawia się odpowiedni komunikat, co się aktualnie dzieje. Klient chce wiedzieć, w jakim stadium jest jego zamówienie, niezależnie czy mówimy o sklepie internetowym, biurze projektowym, czy reklamowym.

Na koniec jedna dygresja. Wzbudzić zaufanie w odbiorcach nie jest łatwo, ale dzięki przemyślanym działaniom można stosunkowo szybko osiągnąć wymierne efekty. Niestety znacznie łatwiej i szybciej można zaufanie utracić, dlatego tak istotna jest wysoka jakość produktów lub usług. Informacja w Internecie rozprzestrzenia się z prędkością pożaru a negatywna informacja potrafi spopielić wypracowaną markę i zaufanie jeszcze szybciej.


To także może Cię zainteresować

Czy grafika no stronie internetowej jest ważna?

Czy grafika na stronie www jest istotna? Jaką rolę pełni? Jak wybrać odpowiedni typ i rodzaj grafiki na własną stronę internetową? Dlaczego lekceważenie elementów graficznych nie jest dobrym pomysłem? Jaką rolę pełni grafika na stronie www? Klient może trafić na stronę internetową z kilku powodów. Najczęściej odnajduje produkt lub usługę za pomocą którejś z popularnych wyszukiwarek. Ocena treści, zawartości strony zajmuje tylko kilka sekund w trakcie których odbiorca po

Andrzej Sitek
19 maja 2015  

Strona internetowa to Twoja wizytówka

Strona internetowa firmy to dziś konieczność. W Polsce jest już niemal 26 milionów użytkowników Internetu. Sieć staje się pierwszoplanowym medium wielu codziennych działań: zakupów, rozrywki, nauki, komunikacji. Podobnie jak w kontaktach interpersonalnych, pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Witryna już na wstępie musi budzić dobre skojarzania i właściwe konotacje. Cechy właściwej, skutecznej strony to między innymi czytelność, prostota nawigacji, design i oczywiście szeroka, interesująca of

Andrzej Sitek
15 maja 2015  

Co to jest landing page?

„Strona lądowania” nie jest zbyt zręcznym tłumaczeniem. Lepiej brzmi „strona docelowa”, taki jest jej główny sens istnienia i działania, ma zaprowadzić odbiorcę pod właściwy adres. Ale co to właściwie oznacza? Co to jest Landing Page i jak działa? Co to jest landing page? Najprościej ujmując, landing page, to strona internetowa, na którą zostanie przekierowany odbiorca. Aby tak się stało najpierw musi kliknąć w reklamę. Strona docelowa ma duży potencjał, powinna zaciekawić i zatrzyma

Andrzej Sitek
28 maja 2015