Duża reklama zewnętrzna przyciąga wzrok?

Redakcja               03.06.2015              
Reklama wielkoformatowa nie tylko dociera do szerokiego audytorium, ale również osiąga zamierzone przez reklamodawców cele sprzedażowe. Duża reklama rzeczywiście przyciąga wzrok. Jakie są jej największe zalety?

Przede wszystkim chodzi o olbrzymią liczbę odbiorców, szczególnie reklam umieszczonych w okolicy super i hipermarketów, centrów handlowych, głównych ulic i arterii miast. Miejsca o wielkim natężeniu ruchu pieszego i samochodowego są naturalnym siedliskiem reklam wielkoformatowych. Wielkoformatowych, czyli jakich?  Ich rozmiar bywa przecież różny. Od czego to zależy i o jakich rodzajach reklam mówimy?

 

Projekt reklamy Twojej firmy!

 

Wielki jak reklama

Wielkość reklamy ma kluczowe znaczenie, natomiast sama realizacja odnosi się do warunków, jakie występują w danym przypadku. Może to być duża reklama ścienna umieszczana na zewnętrznych powierzchniach budynków albo gotowe tablice reklamowe wynajmowane na określony czas.

Częsta opcja, czyli tzw. reklama ambientowa, outdoorowa, wykorzystująca tymczasowe instalacje, np. rusztowanie na remontowanym właśnie budynku. Warto w tym miejscu wiedzieć ile kosztuje reklama na billboardzie, w celu zaplanowania sobie dalszych inwestycji. Do samego projektu trzeba przecież doliczyć koszt wynajęcia dużej powierzchni reklamowej.


duża reklama na bilboardzie
Duża reklama na billboardzie, źródło: freeimages

Przepisy prawa budowlanego są tak skonstruowane, że idą w sukurs reklamodawcom. Wykonawcy robót musza zabezpieczyć zewnętrzne części rusztowania, a reklama wielkopowierzchniowa oparta o technologię AMB (typ materiału) jest trwała i doskonale nadaje się do tego celu. Tym samym reklamodawca może obniżyć koszty instalacji, ponosząc je razem z firmą budowlaną.

 

Zaprojektuj własną reklamę na billboardzie

 

Ruchomy billboard

Inną opcją umożliwiająca dotarcie w obszary, gdzie reklama wielkoformatowa będzie niewykonalna lub niedostępna z innych powodów, są ruchowe obiekty w formie przyczep samochodowych. To ciekawe rozwiązanie i dość skuteczna forma reklamy, również z tego powodu, iż może być wzmocniona przez dodatkową komunikację dźwiękowo-muzyczną.

Reklama nadmuchiwana?

Interesującą opcją reklamy wielkopowierzchniowej są też tzw. airbordy, czyli nadmuchiwane billboardy, produkowane najczęściej w formie prostopadłościanu. Ich największa zaleta? Dwustronna powierzchnia reklamowa (zwiększony efekt), niezwykle proste w transporcie i montażu. Największa wada? Ewentualność uszkodzenia powierzchni i przebicia.

reklama na budynku
Reklama na budynku, źródło: freeimages

Droższym, ale za to wyjątkowo zwracającym uwagę przypadkiem, są nadmuchiwane reklamy latające w formie balonu. Niekiedy są to obiekty o naprawdę dużej powierzchni. Niestety wymagają one o wiele większych nakładów finansowych i z natury rzeczy są eksponowane dość krótko.  

Szybki przekaz reklamy

Wysoka skuteczność reklamy typu outdoor to głównie siła bazująca na bezpośredniości i szerokim spektrum odbiorców. Jej walorem jest też zazwyczaj niewyszukana, prosta forma, szybki przekaz dostosowany do tempa życia mieszkańców. Dodatkowa wartość to jej ciągłość, czyli zazwyczaj długi czas ekspozycji. Mieszkańcy miast i miasteczek najczęściej przemieszczają się zgodnie z pewnym stałym rytmem (praca, inne obowiązki, dom), dzięki czemu widzą reklamę wielokrotnie. Tym samym jej siła oddziaływania rośnie. Ciągłość kontaktu sprawi, że niemal automatycznie zapamiętamy reklamowany produkt.

Wysoka skuteczność

Reklama zewnętrzna nie wymaga dodatkowych warunków, aby zadziałała. Co ważne, nie ogranicza audytorium do określonej grupy. Oczywiście taka forma przekazu również wymusza niekiedy ponoszenie dodatkowych kosztów, np. w wypadku podświetlenia w nocy.  Biorąc pod uwagę jej efektywność, to jednak inwestycja wysoce opłacalna.

Duża reklama ma niezaprzeczalnie wysoką skuteczność. Efektywność tego typu instalacji wielokrotnie badały i potwierdzały niezależne instytucje. Wiele raportów mówi o oddziaływaniu tego typu przekazu (choćby raport CAM Media S.A.) i dużej popularności wśród reklamodawców. Warto pomyśleć o promocji firmy lub przedsięwzięcia za pomocą tego sprawdzonego środka reklamowego.


 


To także może Cię zainteresować

Co to jest infografika? Jakie są rodzaje infografik?

Infografika stała się ostatnio bardzo modna i napływa do nas sporo zapytań o to, jakie są rodzaje i o czym należy pamiętać przy projektowaniu. Czas odświeżyć nieco wiedzę, dlatego zaktualizowałam artykuł z 2015 roku! Sprawdź co to jest infografika, jaka jest jej historia i kiedy stosować każdą z nich! Zapraszam do lektury! Co to jest infografika? Według projektanta Johna Caserta, z Rode Island School of Design definicja brzmi następująco: infografika jest obrazem objaśniającym i przekazując

Karolina Bis
21 maja 2015  

Dlaczego minimalizm się podoba?

Minimalizm przejawia się na wielu płaszczyznach, w sztuce, filozofii, muzyce. Można go odnaleźć w wielkich projektach architektonicznych i w szafie modnych blogerów, którzy go opiewają. Minimalizm stał się trendem, który ma magnetyczna siłę przyciągania. Co sprawia, że idea prostoty przemawia do odbiorców? Szalony pęd wszystkiego Otaczający nas świat nieustannie przyspiesza, zalewa morze informacji. Coraz większe tempo życia, niepowstrzymany rozwój technologii sprawia, że jesteśmy bomb


20 kwietnia 2015  

Czy warto stosować infografiki dla klientów?

Infografika jest skuteczna. Informacje prezentowane za jej pośrednictwem generują minimum dziesięcioprocentowy wzrost zainteresowania odbiorców, które ściśle koreluje z większą popularnością, liczbą wejść na stronę internetową. Co jeszcze? Dlaczego warto stosować infografiki? Infografika znajduje się w zakresie kontent marketingu, czyli strategii, której celem jest pozyskiwanie odbiorców za pośrednictwem atrakcyjnych, funkcjonalnych treści. Chodzi głównie o budowanie stab

Andrzej Sitek
22 maja 2015