Co to jest roll up i dlaczego warto go mieć?

Redakcja               16.07.2015              
Roll-up to bardzo popularny system stosowany z powodzeniem do błyskawicznego stawiania mobilnych stoisk wystawienniczych, sprzedażowych, reklamowych. Lista zalet tego rozwiązania jest bardzo długa.

Co to jest roll up?

Właściwie roll-up to nazwa systemu, określenie nawiązujące do techniki montażu, dodajmy niezwykle prostej. Roll-up to rozwijana z kasety płachta. Reklama jest dodatkowo wyposażona w specjalny stojak.

Dzięki prostej budowie można w kilka chwil ustawić konstrukcję, która umożliwia prezentację dowolnych treści na powierzchni reklamowej o wymiarach 100 x 200 lub 120 x 200 cm. To najczęściej stosowane wymiary roll upa, które zdeterminowane są wygodą transportu. Jedną z największych zalet reklam roll-up jest bowiem łatwość przenoszenia instalacji.

Z czego jest zrobiony i jak rozłożyć roll up?

Materiał, z którego wykonana jest cała konstrukcja to wytrzymałe i odporne na zmywanie płótno banerowe, lekkie aluminium oraz torba transportowa z wkładką zabezpieczającą, znajdująca się zazwyczaj w komplecie. Waga całej instalacji waha się od 2,5 kg do 3,5 kg, czyli można tą rozwijaną reklamę nosić dosłownie na ramieniu i w dowolnej chwili rozłożyć.

Roll up po rozłożeniu
www.deviantart.com

Kasetka wyposażona jest także w mechanizm samo nawijający, co oznacza, że złożenie przebiega niejako bez niczyjej pomocy.

Zalety roll upów

Zalet reklamy typu roll-up nie trzeba daleko szukać. To rozwiązanie estetyczne i efektowne. Aplikacją na płótnie może być dowolna grafika, która zazwyczaj jest bardzo dobrej jakości. Dodatkowo, jeśli nie jest używana, czyli rozwinięta, przez zużyciem i zniszczeniem chroni ją odporna, aluminiowa kaseta. Oznacza to dużą trwałość.

Oczywiście główną zaletą jest wyjątkowa mobilność i prostota montażu oraz demontażu bez użycia narzędzi. W praktyce jest więc to doskonała pomoc przydatna podczas wystaw, konferencji, targów, spotkań promocyjnych.

Promocja wewnątrz i na zewnątrz

Roll-up jest przeznaczony zarówno do działania wewnątrz pomieszczeń, jak i w terenie. Ekspozycję można ustawić w dowolnym miejscu, byle dość równym. Co ważne, konstrukcja nie zajmuje wiele przestrzeni. Budowa tymczasowego stoiska w oparciu jeden lub dwa roll-upy jest banalnie prosta, dlatego to rozwiązanie jest stosowane bardzo często w promocji lub np. marketowych degustacjach.

Bezpieczeństwo

Kwestią może drugorzędną, ale przecież istotną, jest też wysokie bezpieczeństwo pracowników oraz gości, potencjalnych klientów, a także brak konieczności przeszkolenia pracowników w zakresie używania roll-up. Do tego dochodzą stosunkowo niewielki koszt całej instalacji.

Szybka reklama i transport

Tymczasowe stoiska wystawiennicze powstają również w oparciu on inne rozwiązania, np. potykacze, czy ścianki wystawiennicze, ale to konstrukcje typu roll-up są najbardziej uniwersalne, głównie ze względu na niewielkie rozmiary po złożeniu i najłatwiejszy transport.

W przeciwieństwie do zabudowy targowej, która wymaga dużych nakładów finansowych, czasu, i jest ekspozycją o dłuższym okresie działania, stoiska jednodniowe lub krótkotrwałe muszą powstać niemal natychmiast i charakteryzować się m.in. dobrym wyglądem oraz wygodnym dojściem. W takich wypadkach roll-up jest bardzo wartościowym elementem prezentacji produktu.

Kiedy używać roll upów?

W jakich sytuacjach warto stosować roll-upy? Oczywiście w stałej siedzibie ta reklama, która ma jednak cechy reklamy tymczasowej, nie jest wskazana, natomiast wszelkie akcje promocyjne i stoiska czasowe, bez tych reklam właściwie nie mogą się obyć.

Udana ekspozycja przyciąga klientów, a efekt ten można w dużej mierze osiągnąć dzięki przykuwającym wzrok i uwagę reklamom o konstrukcji roll-up. Do tego są proste i łatwo skonstruować przyjazne dla klientów miejsce, za pomocą kilku takich reklam.

Dobry projekt roll-up to reklama skuteczna i wygodna, którą można i warto stosować. To niedrogi sposób, aby osiągnąć zamierzone cele promocyjne i sprzedażowe.

To także może Cię zainteresować

Co to jest infografika? Jakie są rodzaje infografik?

Infografika stała się ostatnio bardzo modna i napływa do nas sporo zapytań o to, jakie są rodzaje i o czym należy pamiętać przy projektowaniu. Czas odświeżyć nieco wiedzę, dlatego zaktualizowałam artykuł z 2015 roku! Sprawdź co to jest infografika, jaka jest jej historia i kiedy stosować każdą z nich! Zapraszam do lektury! Co to jest infografika? Według projektanta Johna Caserta, z Rode Island School of Design definicja brzmi następująco: infografika jest obrazem objaśniającym i przekazując

Karolina Bis
21 maja 2015  

Dlaczego minimalizm się podoba?

Minimalizm przejawia się na wielu płaszczyznach, w sztuce, filozofii, muzyce. Można go odnaleźć w wielkich projektach architektonicznych i w szafie modnych blogerów, którzy go opiewają. Minimalizm stał się trendem, który ma magnetyczna siłę przyciągania. Co sprawia, że idea prostoty przemawia do odbiorców? Szalony pęd wszystkiego Otaczający nas świat nieustannie przyspiesza, zalewa morze informacji. Coraz większe tempo życia, niepowstrzymany rozwój technologii sprawia, że jesteśmy bomb


20 kwietnia 2015  

Czy warto stosować infografiki dla klientów?

Infografika jest skuteczna. Informacje prezentowane za jej pośrednictwem generują minimum dziesięcioprocentowy wzrost zainteresowania odbiorców, które ściśle koreluje z większą popularnością, liczbą wejść na stronę internetową. Co jeszcze? Dlaczego warto stosować infografiki? Infografika znajduje się w zakresie kontent marketingu, czyli strategii, której celem jest pozyskiwanie odbiorców za pośrednictwem atrakcyjnych, funkcjonalnych treści. Chodzi głównie o budowanie stab

Andrzej Sitek
22 maja 2015