« Powrót

Jak landing page pozwala rozwijąc biznes?

Dodano: 2015-05-29 przez: Andrzej Sitek

Landing page może okazać się bardzo przydatnym narzędziem i pomocą w realizacji licznych celów. Można do nich zaliczyć choćby zwiększenie rozpoznawalności marki, firmy lub produktów, rozwój i budowa bazy klientów. Wartościowym aspektem jest również możliwość zgromadzenia opinii i uwag odbiorców, zachęta do korzystania z oferty firmy. Ale jak w praktyce tego dokonać?

Na początku reklama

Pamiętajmy, że do landing page prowadzi reklama. Jeżeli odbiorca w nią kliknął, oznacza to, że reklama okazała się skuteczna, a jej pomysł i treść powinna być kontynuowany i rozwinięta. Mogła to być obietnica wyjątkowych treści lub innej nagrody (content marketing). Odbiorcy opłaca się zatrzymać na stronie docelowej, bo liczy na atrakcyjny bonus, np. darmowy e-book, interesujący artykuł lub najświeżej wyniki badań z zakresu tematów, które go interesują.

http://kpp0209.deviantart.com/art/Landing-Page-177810726

Wartościowe dane

Oczywiście przygotowanie tych treści wymaga pewnego wysiłku i oznacza koszty, ale jednocześnie budzi zaufanie u odbiorcy, chęć współpracy i rewanżu. Można w tym sposób zyskać cenne dane od klientów, którzy o wiele chętniej wypełnią formularz z pytaniami zleceniodawcy przedsięwzięcia. Dzięki w ten sposób pozyskanym informacjom można poznać opinię potencjalnych klientów na dany temat lub uzyskać cenne dane liczbowe.

Przefiltrowany odbiorca

Ważną cechą stron docelowych jest wysoka filtracja. Oznacza to, że w wypadku konkretnego produktu, przedmiotu sprzedaży, o wiele więcej kliknięć kończy się jego nabyciem. Jeśli odbiorcę zainteresowała już reklama, chętniej spojrzy dalej oraz skorzysta z oferty zakupowej. To bardzo cenny klient.

W tym aspekcie landing page może okazać się wydajnym narzędziem umożliwiającym określenie dobrej ceny danego artykuł, produktu lub usługi. Wystarczy bowiem przygotować kilka wariantów w różnych opcjach cenowych. Na podstawie zakupów dokonanych przed odbiorców łatwo określić właściwą, optymalną cenę zakupu.

Korzyści pozycjonowania

Inną cechą, związaną z celowością landing page, jest pomoc w pozycjonowaniu, a więc podwyższeniu pozycji w wynikach wyszukiwania. Chodzi o to, że ruch generowany za strony docelowej można połączyć z serwisem głównym, co ostatecznie wpływa na jego miejsce. Skuteczna współpraca tego typu znacząco poprawia pozycję w wynikach wyszukiwania, wyższa oznacza oczywiście więcej wejść, kolejnych zapytań. To bezpośrednio przekłada się wyniki sprzedażowe lub inne cele, które pragnie osiągnąć firma.

http://www.xconomy.com/wordpress/wp-content/images/2013/03/landingpage1.png

Rola informacyjna

Landing page nie musi wcale być elementem sklepu internetowego, czy innej formy sprzedaży. Równie dobrze zadziała w celu poprawy rozpoznawalność marki albo, jako platforma informacyjna. Niezależnie od tego, czy chodzi o nowatorską technologię lub bardzo wysoką trwałość produktu, albo świetną relację ceny do jakości. Oznacza to, ze z tej formy reklamy może korzystać niemal każdy.

Użycie strony docelowej w celu rozwoju biznesu jest po prostu dobrym posunięciem. Pozwala przekierować wartościowy ruch z reklamy do konkretnych treści, ale nie chodzi wyłącznie o czystą opcję zakupu. Aktualnie strony docelowe oferują o wiele więcej. Posiadają choćby walor informacyjny i gwarantują konkretnę wiedzę o produktach, z czego odbiorcy chętnie korzystają.

Zadbaj o biznes

Lepsza znajomość produktu, który jest w ofercie firmy, skuteczniej niż tradycyjna forma reklamy skłania do zakupu. Budowanie marki poprzez dzielenie się wiedzą o jakości produktów to dobry sposób na rozwój własnego biznesu i zyskanie szerokiego, lojalnego grona klientów. Można to osiągnąć m.in. dzięki landing page.