« Powrót

Roll-up: czy pomaga sprzedawać?

Dodano: 2015-07-17 przez: Andrzej Sitek

Pionowa reklama, niezależnie od tego jak bardzo interesujące zawiera treści, musi być wspierana przez dobrego handlowca. Właściwie to osoba sprzedawcy wykorzystuje wstępny efekt osiągnięty przez reklamę typu roll-up.

Najczęstszym, naturalnym środowiskiem dla tego typu instalacji są galerie, sklepy, gdzie powstają tymczasowe stoiska sprzedażowe, np. promocyjne lub degustacyjne. Komunikacja z klientem zachodzi poprzez tzw. content marketing, rozumiany głównie jako rozmowa.

Atrakcyjna grafika

Prezentując produkt i zachęcając do zakupu handlowiec może odnieść się do treści zawartych na reklamie roll-up, czyli atrakcyjnej grafiki, hasła reklamowego, być może wypunktowanych, głównych cech produktu. Zawartość tego typu reklamy pomaga sprzedawcy w zobrazowaniu zalet towaru, podkreśleniu pewnych plusów.

http://aldred-design.blogspot.com

Chodzi również o to, ze grafika na powierzchni o wielkości 100 x 200 cm jest dość duża i wyraźna. To także może pomóc sprzedawcy w osiągnięciu zamierzonego efektu, bo łatwiej odnieść się, operować na dużym obiekcie, np. wskazując go przebywającym w pobliżu osobom i zachęcając do zapoznania się ze szczegółową ofertą.

Aspekt życia

Reklama typu roll-up może też działać w zakresie life style advertising, czyli ukazywania produktu w ujęciu stylu życia. Chodzi o takie ukazanie produktu, aby odbiorca odniósł wrażenie, że jest to rzecz dla takiej osoby, jak on sam.

W rozmowie również można osiągnąć ten efekt, ale przekaz wizualny jest o wiele szybszy i celniejszy. O co konkretnie chodzi? Jeśli np. akcja dotyczy sprzedaży tostera, to zdjęcie samego urządzenia na reklamie roll-up oraz lista jego parmetrów technicznych nie będzie dobry pomysłem.

Moc oddziaływania

Można za to zaprojektować grafikę prezentująca uśmiechniętą osobę, np. mamę z gromadą dzieci, która sięga po gorącego tosta i obdarowuje nim swoje pociechy. Taki obraz wywołuje w umyśle odbiorcy pozytywne konotacje. Pojawia się tu bowiem symbol rodziny, serdeczność, podarunek, dzieci, oraz apetyczny produkt – równo upieczony tost. To części składowe obrazu, który jest przyjazny i przyjemny dla oka, dla każdego z nas.

Taka sytuacja może oddziaływać nawet bardziej, np. na odwiedzające miejsce promocji kobiety z dziećmi. W takim wypadku reklama umieszczona na banerze typu roll-up może wydatnie pomóc handlowcowi sprzedać zamierzoną liczbę tosterów.

Emocje kupujących

Warto w tym miejscu odnieść się do zagadnienia ESP, czyli emotional selling point. Chodzi o efekt sprzedaży, który osiągany jest pod wpływem emocji kupujących osób. Według tej reguły, to wzbudzenie silnych emocji jest decydujące dla sprzedaży. Logiczna strona natury człowieka uaktywnia się dopiero później, racjonalizując chęć zakupu, właściwie już podjętą decyzję.

Racjonalizacja procesu

Klient dochodzi do wniosku, że podjął właściwą decyzję, utwierdzając się w tym przekonaniu np. poprzez zapoznanie się z parametrami technicznymi kupowanego przedmiotu lub innymi wymienionym cechami. Roll-up to skuteczne narzędzie handlowca, pomocne w powyższym procesie.

Warto korzystać?

Roll-upy to system nowoczesny i zapewniający doskonałą wizualizację, skutecznie wspierającą promocję. Szybkość i łatwość montażu to kolejne zalety tego rozwiązania, podobnie jak łatwość wymiany grafiki i brak utrudnień w transporcie. Podczas rożnego rodzaju targów, konferencji, wystaw i spotkań promocyjnych jest to system oferujący nieocenioną pomoc. Należy z niej korzystać.