« Powrót

Dlaczego warto mieć roll-up?

Dodano: 2015-07-16 przez: Andrzej Sitek

Właściwie roll-up to nazwa systemu, określenie nawiązujące do techniki montażu, dodajmy niezwykle prostej. Roll-up to rozwijana z kasety płachta. Reklama jest dodatkowo wyposażona w specjalny stojak.

Dzięki prostej budowie można w kilka chwil ustawić konstrukcję, która umożliwia prezentację dowolnych treści na powierzchni reklamowej o wymiarach 100 x 200 lub 120 x 200 cm. To najczęściej stosowane rozmiary, które zdeterminowane są wygodą transportu. Jedną z największych zalet reklam roll-up jest bowiem łatwość przenoszenia instalacji.

Odporny materiał

Materiał, z którego wykonana jest cała konstrukcja to wytrzymałe i odporne na zmywanie płótno banerowe, lekkie aluminium oraz torba transportowa z wkładką zabezpieczającą, znajdująca się zazwyczaj w komplecie. Waga całej instalacji waha się od 2,5 kg do 3,5 kg, czyli można tą rozwijaną reklamę nosić dosłownie na ramieniu i w dowolnej chwili rozłożyć.

www.deviantart.com

Kasetka wyposażona jest także w mechanizm samo nawijający, co oznacza, że złożenie przebiega niejako bez niczyjej pomocy.

Estetycznie i efektownie

Zalet reklamy typu roll-up nie trzeba daleko szukać. To rozwiązanie estetyczne i efektowne. Aplikacją na płótnie może być dowolna grafika, która zazwyczaj jest bardzo dobrej jakości. Dodatkowo, jeśli nie jest używana, czyli rozwinięta, przez zużyciem i zniszczeniem chroni ją odporna, aluminiowa kaseta. Oznacza to dużą trwałość.

Oczywiście główną zaletą jest wyjątkowa mobilność i prostota montażu oraz demontażu bez użycia narzędzi. W praktyce jest więc to doskonała pomoc przydatna podczas wystaw, konferencji, targów, spotkań promocyjnych.

Wewnątrz i na zewnątrz

Roll-up jest przeznaczony zarówno do działania wewnątrz pomieszczeń, jak i w terenie. Ekspozycję można ustawić w dowolnym miejscu, byle dość równym. Co ważne, konstrukcja nie zajmuje wiele przestrzeni. Budowa tymczasowego stoiska w oparciu jeden lub dwa roll-upy jest banalnie prosta, dlatego to rozwiązanie jest stosowane bardzo często w promocji lub np. marketowych degustacjach.

Wysokie bezpieczeństwo

Kwestią może drugorzędną, ale przecież istotną, jest też wysokie bezpieczeństwo pracowników oraz gości, potencjalnych klientów, a także brak konieczności przeszkolenia pracowników w zakresie używania roll-up. Do tego dochodzą stosunkowo niewielki koszt całej instalacji.

W kilka chwil

Tymczasowe stoiska wystawiennicze powstają również w oparciu on inne rozwiązania, np. potykacze, czy ścianki wystawiennicze, ale to konstrukcje typu roll-up są najbardziej uniwersalne, głównie ze względu na niewielkie rozmiary po złożeniu i najłatwiejszy transport.

W przeciwieństwie do zabudowy targowej, która wymaga dużych nakładów finansowych, czasu, i jest ekspozycją o dłuższym okresie działania, stoiska jednodniowe lub krótkotrwałe muszą powstać niemal natychmiast i charakteryzować się m.in. dobrym wyglądem oraz wygodnym dojściem. W takich wypadkach roll-up jest bardzo wartościowym elementem prezentacji produktu.

Kiedy stosować?

W jakich sytuacjach warto stosować roll-upy? Oczywiście w stałej siedzibie ta reklama, która ma jednak cechy reklamy tymczasowej, nie jest wskazana, natomiast wszelkie akcje promocyjne i stoiska czasowe, bez tych reklam właściwie nie mogą się obyć.

Przyciągnąć odbiorców

Udana ekspozycja przyciąga klientów, a efekt ten można w dużej mierze osiągnąć dzięki przykuwającym wzrok i uwagę reklamom o konstrukcji roll-up. Do tego są proste i łatwo skonstruować przyjazne dla klientów miejsce, za pomocą kilku takich reklam.

Roll-up to reklama skuteczna i wygodna, którą można i warto stosować. To niedrogi sposób, aby osiągnąć zamierzone cele promocyjne i sprzedażowe.