Jak dobierać kolory dla banerów flash?

Redakcja               15.07.2015              
Od czasów pierwszych statycznych banerów wiele się zmieniło. Dziś są to najczęściej animacje, które skutecznie zwracają uwagę odbiorcy. Sam ruch to jednak za mało. Konieczne jest dopracowanie innych szczegółów, w tym kolorów. Jakie są najlepsze?
W pierwszej kolejności warto zastanowić się nad zawartością banera. Często odnosi się ona do pewnych elementów firmowej strony WWW zleceniodawcy, poza tym korzysta z niektórych symboli, np. znaków graficznych.

Takie rozwiązanie tworzy oczywiście pewien pomost pomiędzy reklamą w przestrzeni Internetu, a właściwą stroną, warto jednak zastanowić się, czy użyta paleta barw sprawdzi się w wypadku baneru równie dobrze. W związku z tym lepiej jest zbudować osobną landing page, tzw. stronę docelową, bowiem pozwala to obu elementom; banerowi i stronie celowej, lepiej i efektywniej współdziałać.

Mały jak baner?

Jedną z głównych cech baneru jest jego stosunkowo niewielki rozmiar. W tej ograniczonej przestrzeni musi się znaleźć zarówno treść, wyrazy, jak również niemało innych elementów. W związku z tym bardzo ważne jest, aby nie popełnić błędu w doborze kolorów. Dzięki właściwemu użyciu barw można osiągnąć lepszą dostrzegalność, a w konsekwencji wyższy stopień konwersji. Jak to osiągnąć?

baner flash kolorystyka
www.zappos.com

Kontrastowe banery

Wydawałoby się, że oczywistą sprawą jest taki dobór kolorów, aby się nie zlewały. Często warunek ten nie jest niestety spełniony, choćby w sytuacji, gdy właściciel chce koniecznie użyć kolorów swojej marki lub firmy. Trzeba pamiętać, że to, co świetnie wygląda na wielkiej płachcie strony firmy lub przedsiębiorstwa, w niewielkiej przestrzeni baneru może ulec zatarciu i zagubieniu.

Jakie kolory wybrać?

Dobrym wyborem są kolory pastelowe. Barwy żółta i zielona bardzo mocno angażują uwagę odbiorców. Przeciwny efekt odnosi czerń i biel. Warto o tym pamiętać tworząc tekstową zawartość. Litery, szczególnie gdy jest ich za dużo, działają zniechęcająco, dlatego wyrazów powinno być jak najmniej. Badania przeprowadzone w tym zakresie wykazują, iż pierwsze, co efektywnie oddziałuje na odbiorcę, to właśnie kolor, a nie tekst.

Które kolory wybrać? To oczywiście zależy od konkretnego przypadku. Przykładowo, kolor czerwony, który niemal natychmiast absorbuje naszą uwagę, dodatkowo pobudza apetyt. Jest więc dobrym wyborem dla ofert związanych z jedzeniem, np. pizzerii, restauracji, itd.

Kolorowy jak logo

Logo firmy bywa umieszczane na banerze ze względu na efekt budowania świadomości marki. Jest oczywiście ważne i powinno być właściwie wyeksponowane, ale nie może być elementem dominującym. Dlatego sam projekt logo powinien być mocno przyszłościowy i przewidywać jego wykorzystanie w różnych elementach strategii marki. Także tych reklamowych. W przypadku stron docelowych i banerów flash najważniejsza jest przecież oferta oraz nawołujący do akcji button (call to action). Całość musi ze sobą współgrać

kolory banerów flash
www.zappos.com

Prostota ma tu kapitalne znaczenie, co oznacza, że wielość kolorów również nie jest zalecana. Zbyt dużo barw, być może nawet dobrze wyglądających na etapie projektu, po umieszczeniu baneru na stronie internetowej, zatraci swój urok. Należy przecież pamiętać o tym, że otoczenie reklamy samo w sobie jest absorbujące i tak skonstruowane, aby użytkownik chciał zapoznać się z prezentowaną treścią. Chodzi o tekst, ruch, grafikę, i w końcu ułożenie wszystkich elementów.

Wybór grafiki

Treścią banera najczęściej jest grafika, a nie jednorodna powierzchnia o danym kolorze. Dobrze jest, aby obrazek był utrzymany w spójnej tonacji, tzn. z przewagą jakiegoś koloru. Sprawdzoną praktyką jest zastosowanie jako tła wyłącznie jednej grafiki. To precyzuje komunikat i po prostu lepiej wygląda. Nie należy zapominać także o wyznaczeniu wyraźnej granicy pomiędzy banerem, a pozostałą zawartością strony. Robi się to w prosty sposób, tzn. wstawiając kontrastową ramkę.

Na koniec jeszcze jedna uwaga. Mimo że należy przestrzegać głównych reguł i zasad, dobrze jest też myśleć nieszablonowo, szukać nowych dróg i rozwiązań. Być może jakiś oryginalny pomysł przyniesie zaskakujący efekt.

To także może Cię zainteresować

Co to jest infografika? Jakie są rodzaje infografik?

Infografika stała się ostatnio bardzo modna i napływa do nas sporo zapytań o to, jakie są rodzaje i o czym należy pamiętać przy projektowaniu. Czas odświeżyć nieco wiedzę, dlatego zaktualizowałam artykuł z 2015 roku! Sprawdź co to jest infografika, jaka jest jej historia i kiedy stosować każdą z nich! Zapraszam do lektury! Co to jest infografika? Według projektanta Johna Caserta, z Rode Island School of Design definicja brzmi następująco: infografika jest obrazem objaśniającym i przekazując

Karolina Bis
21 maja 2015  

Jak zaprojektować baner reklamowy? Jak dobrać kolorystykę?

Baner to najpowszechniejszy i najbardziej popularny sposób reklamy. Większość bazuje na mocnej kolorystyce, krzykliwych kolorach. Czy maksymalnie barwne afisze odnoszą lepszy skutek niż ascetyczne i łagodniejsze projekty? Jak zaprojektować baner, żeby sprzedawał? Baner reklamowy aktualnie jest nawet zbyt popularny, bowiem bywa, że nasza wspólna przestrzeń miejska jest przez reklamowe afisze, banery i billboardy całkowicie zagarnięta. Traci na tym zabytkowa zabudowa miast oraz ich mieszk

Andrzej Sitek
15 kwietnia 2015  

Dlaczego minimalizm się podoba?

Minimalizm przejawia się na wielu płaszczyznach, w sztuce, filozofii, muzyce. Można go odnaleźć w wielkich projektach architektonicznych i w szafie modnych blogerów, którzy go opiewają. Minimalizm stał się trendem, który ma magnetyczna siłę przyciągania. Co sprawia, że idea prostoty przemawia do odbiorców? Szalony pęd wszystkiego Otaczający nas świat nieustannie przyspiesza, zalewa morze informacji. Coraz większe tempo życia, niepowstrzymany rozwój technologii sprawia, że jesteśmy bomb


20 kwietnia 2015