{[content]}
{[content]}

Logo dla fundacji aktywizującej seniorów

Numer projektu: #310287, Id grafika: #22237, dodany 774 dni 21 h temu.
1
Fajne!
Zgłoś nadużycie

Komentarze

Proces projektowania rozpoczęłam od zadania sobie pytania - Jakie motywy przewijają się wśród niemal wszystkich logotypów tworzonych dla fundacji, jeśli nie ma to być motyw drzewa? Analizując rynek dostrzegłam, że fundacje kojarzone są z motywem serca, domu, słońca lub osób, których dotyczą - przewijają się reprezentacje m.in. osób starszych, dzieci, osób z niepełnosprawnościami. I chociaż są to dobre skojarzenia, umożliwiające szybką identyfikację dziedziny, każda z tych organizacji ginie wśród innych. Zostają wyłącznie wrzucone do worka z napisem “fundacja”. Idąc za ciosem zadałam sobie kolejne pytanie - W jaki sposób, przy pomocy logotypu, mogę wyróżnić Fundację Good Life Senior spośród innych - tak by została zapamiętana? Po pierwsze wybór fontu: logo wykonałam fontem Lora o wadze SemiBold oraz Medium. Większość fundacji korzysta z fontów jednoelementowych, dlatego postawiłam na font szeryfowy - nieco vintage, ale kojarzący się z rzetelnością i profesjonalizmem. Równocześnie jest zmiękczony, przez co nabiera swojskości oraz zachęca do interakcji. Akcent pada na nazwę Fundacji, a elementem drugorzędnym jest jej specyfikacja - to, że skierowana jest do seniorów. Przekaz pozostaje jasny i umożliwia szybką identyfikację przez odbiorcę. Po drugie wybór koloru: zdecydowałam się na przygaszony odcień niebieskiego. W rankingach koloru zaufania niebieski znajduje się najwyżej, a jego przygaszona wersja po prostu mniej męczy wzrok. W połączeniu z łatwym do przyswojenia fontem zaprasza do interakcji. Zaletą tego koloru jest także jego przekładalność w przypadku osób z zaburzeniami widzenia barw. W testach pozostaje niemal bez zmian, a zatem nie spotka nas przykra niespodzianka, gdy okaże się, że dla kogoś widnieje jako kolor całkowicie przeciwny i wręcz wulgarny. Po trzecie element aktywizujący: podwójne O oraz F w nazwie zamienione w elementy kojarzone seniorami - okulary oraz laska. Twistem jest przekrzywienie oraz umieszczenie przy nich linii sugerujących ruch. Przez ten zabieg logo zyskuje na dynamice, a przekaz skierowany jest na aktywność. Ponadto wplata do całości humor, co czyni instytucję bardziej ludzką. Dzięki tym zabiegom otrzymane logo jest proste do zapamiętania, przejrzyste, wzbudza zaufanie oraz wysyła jasny komunikat - mamy do czynienia z rzetelną, a równocześnie ludzką Fundacją, skupiającą się na aktywizacji osób starszych.

2022-03-17 16:41