Przy projektowaniu logotypu zależało mi na stworzeniu znaku, który będzie oryginalny, nowoczesny i czytelny. Chciałem uniknąć propozycji znaku firmy, w których nacisk położony jest na literę X – to rozwiązanie jest bardzo często wykorzystywane i przez to traci na unikalności. Również logotypy, w których litery (np. P lub X) zostały zmienione i połączone z nazwą w całość, mogą sprawiać problemy z czytelnością – istnieje ryzyko mylnego odczytania nazwy (np. jako „Pior” zamiast Pixor).
Dlatego w mojej propozycji świadomie rozdzieliłem znak graficzny i logotyp. Taki układ zapewnia:
lepszą czytelność i rozpoznawalność nazwy marki,
większą elastyczność w projektowaniu materiałów marketingowych – znak i logotyp można stosować razem lub osobno,
skalowalność – sam symbol pozostaje wyrazisty i czytelny także w bardzo małych rozmiarach (np. favicon, awatar, nagłówek strony).
Sam znak graficzny jest abstrakcyjny, ale zakorzeniony w nazwie marki – można w nim dostrzec literę P od słowa Pixor. Jednocześnie forma nawiązuje do procesu druku wykonywanego przez maszynę bezpośrednio na ścianie, co podkreśla działalność firmy.
Całość została zaprojektowana w duchu nowoczesności i profesjonalizmu, aby oddawać charakter marki – wysokiej jakości usługę druku, która wyróżnia się na tle konkurencji.
2025-10-02 19:30
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie zgodnie z Polityką Cookies. Zobacz Politykę Cookies.
Przy projektowaniu logotypu zależało mi na stworzeniu znaku, który będzie oryginalny, nowoczesny i czytelny. Chciałem uniknąć propozycji znaku firmy, w których nacisk położony jest na literę X – to rozwiązanie jest bardzo często wykorzystywane i przez to traci na unikalności. Również logotypy, w których litery (np. P lub X) zostały zmienione i połączone z nazwą w całość, mogą sprawiać problemy z czytelnością – istnieje ryzyko mylnego odczytania nazwy (np. jako „Pior” zamiast Pixor). Dlatego w mojej propozycji świadomie rozdzieliłem znak graficzny i logotyp. Taki układ zapewnia: lepszą czytelność i rozpoznawalność nazwy marki, większą elastyczność w projektowaniu materiałów marketingowych – znak i logotyp można stosować razem lub osobno, skalowalność – sam symbol pozostaje wyrazisty i czytelny także w bardzo małych rozmiarach (np. favicon, awatar, nagłówek strony). Sam znak graficzny jest abstrakcyjny, ale zakorzeniony w nazwie marki – można w nim dostrzec literę P od słowa Pixor. Jednocześnie forma nawiązuje do procesu druku wykonywanego przez maszynę bezpośrednio na ścianie, co podkreśla działalność firmy. Całość została zaprojektowana w duchu nowoczesności i profesjonalizmu, aby oddawać charakter marki – wysokiej jakości usługę druku, która wyróżnia się na tle konkurencji.
2025-10-02 19:30