« Powrót

Logo hotelu. 5 rzeczy, na które warto zwrócić uwagę

Dodano: 2017-09-08 przez: MP

Polski biznes turystyczny rozwija się w bardzo dużym tempie. Masz hotel, ale nie wiesz dlaczego gości nie jest tylu ilu byś chciał? Jesteś przekonany do jakości swoich usług ale to nie wystarcza? Na co zwrócić w takiej sytuacji? Czy Twój hotel ma swój znak rozpoznawczy w postaci logo? Jeśli tak, to czy jest odpowiednie? Jeśli nie, to na co zwrócić uwagę, aby odniosło sukces? Oto 5 porad, jak podejść do tematu logo hotelu!

1.Nie działaj na oślep.

Hotelarze, czy osoby odpowiedzialne za strategię marketingową niestety nadal rzadko zwracają uwagę na to, czy hotel się odpowiednio prezentuje w internecie. Jeśli już, to sami stworzą logo, które ani nie wygląda dobrze, ani nijak nie ma się, do tego jak wygląda reszta naszej strony internetowej. Wygląda jak doklejone.

2.Wybierz firmę, która rozumie potrzeby hoteli.

Nie wystarczy dzisiaj zlecić żeby zrobił nam logo hotelu, nawet jeśli robi nam całą stronę internetową. Upewnijmy się, że wybieramy ludzi, którzy wiedzą jak funkcjonuje rynek hotelarski, i na co zwracają ludzie chcąc zarezerwować nocleg. Skuteczny marketing hotelu, to między innymi dobrze wybrane logo. Nie traktujmy tego jako musu, ale jako inwestycje podnoszącą naszą wartość.

3.Postaw na proste, ale indywidualne rozwiązania.

Zadbaj o to, żeby logo nie było nazbyt przekombinowane. Nie warto też, na siłę czerpać z innych prac, bo przecież nie chcesz zostać posądzony o plagiat i korzystanie z cudzych rozwiązań. Nikt nie mówi jednak, że nie możesz spojrzeć w jaki sposób robią to najwięksi. Zaręczam, że duże sieci hotelowe dużo czasu i środków poświęciły na to, żeby ich logo było odpowiedniej jakości, miało odpowiednią rozpoznawalność i kojarzyło się właśnie z tym a nie innym hotelem, czy siecią hotelową.

4.Nie bój się mieć swoich pomysłów.

Korzystając z usług i wiedzy zewnętrznych agencji nie jest powiedziane, że Twój udział jest zbędny, czy wręcz będziesz przeszkadzać. Najlepsze pomysły rodzą się ze współpracy i zrozumienia obu stron. Agencja wie co zrobić, żeby było dobrze technicznie, i w zgodzie z obecnymi trendami. Ty natomiast wiesz, co chcesz pokazać i czy ich pomysł pokrywa się z Twoją wizją. Rzadko kiedy jest tak, że pierwszy pomysł jest dobry.

5.Nie jest tak, że nie musisz nic wiedzieć.

Zanim zaakceptujesz pracę i zdecydujesz się je wykorzystać, zwróć uwagę na wszystkie szczegóły. Czy logo prezentuje się dobrze w różnych rozmiarach, czy jest właśnie tym czego oczekujemy, czy za jakiś czas nie stanie się przestarzałe i zwyczajnie nam się nie opatrzy. Nie chcesz prowadzić hotelu przez rok, czy dwa prawda? To inwestycja długoterminowa, więc i logo powinno takie być. 

Jeśli zwrócisz uwagę na te kilka prostych zasad, wyjdzie to Tobie i Twojemu hotelowi na dobre. Wybór odpowiednich ludzi do stworzenia logo i całego wyglądu graficznego, sprawi, że hotel stanie się rozpoznawalny. Dzięki temu także od strony znaków graficznych, będzie Twoją wieloletnią chlubą!