Jak zaprojektować skuteczny szablon Allegro?

Redakcja               03.07.2015              
Każdy chciałbym mieć skuteczny szablon, który będzie przyciągał klientów i generował sprzedaż. Idealne rozwiązanie nie istnieje, ale można postarać się uniknąć wielu błędów. Jak to zrobić?
Co oznacza skuteczny szablon na allegro? Właściwie skuteczność należy rozumieć jako zbiór cech, które sprawiają, że widok strony jest dla odbiorcy atrakcyjny. Jednocześnie właściwy szablon spełnia szereg funkcji informacyjno-reklamowych i jest swego rodzaju wizytówką firmy. Oto kilka wskazówek, jak zaprojektować właściwe i skuteczny szablon.

Szablon dla odbiorców

Najważniejsza sprawa to dostrojenie wyglądu strony w taki sposób, aby odpowiadała oczekiwaniom odbiorców. Podstawowe znaczenie ma reprezentowana branża i dopasowanie graficzne, oczywiście z uwzględnieniem fontów, kolorów i zdjęć. Inna kolorystyka i styl będą odpowiednie dla sprzedawcy pilarek, a inne dla firmy, która oferuje zegarki.

darmowe szablony allegro
Darmowe szablony Allegro są niestety ubogie i nieciekawe (źródło: Allegro)

Za dużo grafiki

Częstym błędem, którym obarczonych jest wiele stron sprzedażowych na Allegro, jest przeładowanie szablonu elementami graficznymi. Należy używać ich z umiarem, najważniejszy jest produkt, jego parametry i cena.

Dobierając zdjęcia i obrazy dobrze jest przyjrzeć się im krytycznym okiem. Czy czasem nie są to niemal identyczne fotografie? Czy rzeczywiście ukazują szczegóły, na których zależy kupującemu? I jeszcze jedno, długie ciągli zdjęć wcale nie są dobre. W optymalnym szablonie powinno się ich znaleźć nie więcej niż kilka, najlepiej 5-6.

Informacje są najważniejsze

Kolejna rzecz to umieszczenie najistotniejszych informacji w centrum uwagi. Nagłówek musi zawierać pełną nazwę produktu, nie wystarczy sam kod, czy sznur literowo-liczbowy, oznaczający model lub symbol urządzenia. Warto spróbować wczuć się w rolę klienta i zastanowić, jakie hasła będzie wpisywał próbując znaleźć określoną rzecz.
 
Opis akcji należy do obszaru informacyjno-tekstowego, rolą szablonu jest uwypuklenie tych informacji i szybkie przekazanie ich odbiorcy. Oczywiście nie obędzie się bez edycji, dostosowania danych. Opis powinien być zwięzły i spójny, dobrze jest umieścić listę zalet lub najistotniejszych parametrów sprzedawanej rzeczy w formie listy. Częstym błędem jest użycie zbyt dużych i kolorowych fontów oraz wypisywanie ciągów wykrzykników.

profesjonalne szablony
Profesjonalne szablony przyciągają wzrok (źródło: Allegro)

Jaki font?

Również duże litery w opisie mogą przynieść efekt odwrotny do założonego. Trzeba pamiętać, że w netykiecie duże litery oznaczają krzyk. Nikt nie lubi jak się na niego krzyczy. Inny błąd to tekst zbyt rozstrzelony oraz zbyt frywolne podejście do wielkości liter, tzn. użycie kilku lub więcej rozmiarów. Należy raczej starać się je dopasowywać i wyrównywać fonty.
 
Nie wiesz co wybrać? Przeczytaj nasz poradnik, w którym tłumaczymy dlaczego prosta i ładna czcionka jest najlepszym wyborem do pisania.

Dane firmy

Projektując szablon lub zakupując gotowy koniecznie trzeba dopilnować kwestii informacji teleadresowych. Większość stron jest czytana od lewej do prawej i od góry do dołu. Dlatego nazwa firmy, logo lub inny znak umożliwiający natychmiastowe zidentyfikowanie i zapamiętanie sprzedawcy, należy umieścić po lewej stronie u góry. Dane w rodzaju siedziby firmy, następnie info kontaktowe oraz numer kont bankowych, mogą i powinny znaleźć się w bocznych obszarach szablonu (po lewej lub po prawej stronie).

Płatność i reklamacja

Należy również pamiętać, że odbiorca nie powinien szukać informacji o dostępnych formach płatności i wysyłki, terminach wysyłki i dostawy, opcji zwrotu lub wymiany. Dobrze jest umieścić te informacje w widocznym miejscu. Należy tak skonstruować szablon, aby były łatwo dostępne.

Własna strona www

Ostatnia rzecz to synergia pomiędzy szablonem na Allegro a stroną WWW firmy. Świetnym pomysłem jest takie skonstruowanie szablonu, aby zawierał charakterystyczne elementy ze strony firmowej. Takie działania pozwalają budować świadomość marki, generują skojarzenia i ułatwiają zapamiętanie firmy lub jej oferty. Umieszczenie na stronie sprzedażowej odnośnika do firmowego WWW jest zawsze dobrym rozwiązaniem.

Zaprojektować dobry szablon wcale nie jest łatwo. Można potknąć się na wielu sprawach i pozornie drugorzędnych kwestiach. Najlepszym rozwiązaniem jest wykonanie profesjonalnego projektu w wyspecjalizowanej firmie oferującej tego typu usługi. Szkoda byłoby zmarnować potencjał sprzedażowy, jaki drzemie w dobrym szablonie.

To także może Cię zainteresować

Co to jest infografika? Jakie są rodzaje infografik?

Infografika stała się ostatnio bardzo modna i napływa do nas sporo zapytań o to, jakie są rodzaje i o czym należy pamiętać przy projektowaniu. Czas odświeżyć nieco wiedzę, dlatego zaktualizowałam artykuł z 2015 roku! Sprawdź co to jest infografika, jaka jest jej historia i kiedy stosować każdą z nich! Zapraszam do lektury! Co to jest infografika? Według projektanta Johna Caserta, z Rode Island School of Design definicja brzmi następująco: infografika jest obrazem objaśniającym i przekazując

Karolina Bis
21 maja 2015  

Szablony Allegro: jakich błędów nie popełniać?

Szablony Allegro na pewno nie są gwarancją sukcesu sprzedawcy, ale mogą wydatnie przyczynić się do dobrych wyników sprzedażowych i przyciągnąć, zatrzymać potencjalnych klientów. Co się dzieje, gdy szablon jest zły? Szablony Allegro, a sprzedaż Zastanówmy się wpierw, cóż to oznacza, iż szablon nie spełnia podstawowych wymagań? Chodzi o sytuacje, gdy dokonujemy wymiany witryny sprzedażowej, celem osiągnięcia lepszych wyników. Jeśli tak się nie dzieje, sprzedaż, a nawet oglą

Andrzej Sitek
13 lipca 2015  

Identyfikacja wizualna jest potrzebna?

Odbiór firmy wiąże się z jej wizerunkiem, którego zasadniczą częścią jest identyfikacja wizualna. Dlaczego właściwie jest tak ważna? I dlaczego jest potrzebna? Założenie firmy jest coraz łatwiejsze, pojawiają się nowe rynki usług i towarów, wzrasta rola Internetu, niebagatelne znaczenie ma stały wzrost gospodarczy, nowe opcje finansowania i dotacji. Te i inne czynniki sprawiają, że rośnie konkurencyjność utrudniając możliwość wyróżnienia się. Wśród spektrum działań marke

Andrzej Sitek
27 marca 2015