« Powrót

Dlaczego szablony Allegro są skuteczne?

Dodano: 2015-06-30 przez: Andrzej Sitek

Szablony są skuteczne ponieważ ułatwiają komunikację, identyfikację branży i produktów lub usług. Są dostosowane wizualnie, czyli pod względem szaty graficznej - najczęściej odnoszącej się do strony WWW i logo producenta lub sprzedawcy. Na dodatek mają optymalny układ oraz właściwie dobraną grafikę akcentującą najistotniejsze cechy produktu.

Jes to także pewien rodzaj platformy służącej do kontaktu. Szablony posiadają często rozbudowane sekcje kontaktu, to znaczy aktywne statusy gg lub skype, do tego interaktywne mapy dojazdu w oparciu o Google maps.

Ważna rola

Są to informacje, które spełniają jeszcze dodatkową rolę. Utwierdzają klienta, że sprzedawca nie jest wirtualny, lecz posiada siedzibę w postaci sklepu, biura, serwisu, itd. Stała placówka wzbudza zaufanie, które przekłada się na wynik sprzedaży. Dobry szablon uwzględnia i eksponuje te treści.

Allegro

Szablon sprzedaje?

Jak przekonać się czy szablon jest skuteczny? Można to wywnioskować właściwie jedynie w oparciu o sprzedaż. Oczywiście szablon nie sprzedaje, lecz jest jednym z elementów, który oddziałuje na potencjalnego klienta. To oddziaływanie może mieć wymierną wartość.

Skuteczny jak szablon?

Aby zmierzyć siłę tej perswazji wystarczy porównać ilość wejść z ilością transakcji. Przykładowo, jeśli przed ulepszeniem, zmianą szablonu, dwie osoby ze stu odwiedzających dokonały zakupów, konwersja wynosi 2%. Jeżeli po zmianie szablonu danego produktu powiedzmy sześć osób zdecydowało się skorzystać z oferty (na 100 odwiedzających), wynik to 6%, co oznacza potrojenie sprzedaży. To najprostsza, ale dobra i sprawdzona metoda.

Weryfikacji skuteczności szablonu jest bardzo ważna. Nie wystarczy, że szablon podoba się właścicielowi strony sprzedażowej. Szablon przede wszystkim musi być atrakcyjny dla docelowej grupy odbiorców. Co to oznacza?

Wspólne cechy

Skuteczne szablony mają kilka cech wspólnych. Najczęściej charakteryzują się prostotą i pewnego rodzaju elegancją. Strony przeładowane treścią, obrazkami, ruchomymi elementami, zniechęcają do dłuższego pozostania na nich. Odbiorcy poszukują pewnego produktu, chcą poznać jego cechy (zalety), obejrzeć zdjęcia, upewnić się, że cena im odpowiada, i że jest konkurencyjna.

Wyeksponowane informacje

Powyższe informacje powinny zostać wyeksponowane. Oznacza to przygotowanie takiego układu, który umożliwi odbiorcom zapoznać się z zawartością aukcji szybko. Trzeba pamiętać, że oferowany na Allegro produkt niemal zawsze ma bardzo dużą konkurencję i jeśli potencjalny klient odczuje jakiś dyskomfort, zapewne zwróci się w kierunku analogicznych produktów innych sprzedawców. Należy starać się do tego nie dopuścić.

Klient wybiera

Mają do wyboru kilku sprzedawców oferujących podobny asortyment, klient wybiera takiego, który wydaje się najbardziej profesjonalny. Jeśli strona jest niechlujna, niedopracowana, pojawiają się na niej błędy, odbiorca może pomyśleć, że przedmiot sprzedaży również nie będzie spełniał oczekiwań a realizacja zamówienia może okazać się problematyczna. Naturalnie kontrahent stara się uniknąć takiej sytuacji.

Allegro

Oczywiście, jak już było wspomniane, sam szablon nie sprzeda produktu jeśli nie dopracowano takich części składowych jak treść ogłoszenia, słów kluczowych w nagłówku. Ważny jest też czytelny i jasny opis dotyczący wariantów dostawy i cen.

Opinia sprzedawcy

W przypadku serwisów sprzedażowych w rodzaju Allegro bardzo ważna jest także opinia o sprzedawcy, którą generują komentarze. Osoby kupujące za pośrednictwem Allegro nauczyły się korzystać z tej metody weryfikacji solidności sprzedawcy i nawet najlepszy szablon nie pomoże w sytuacji gdy sprzedawca ma wiele negatywów.

Szablony Allegro są skuteczne i wyraźnie poprawiają wyniki sprzedaży. Muszą być jednak opracowane w oparciu o powyższe zasady i wskazówki. Zły szablon jest jeszcze gorszy niż jego brak. Warto o tym pamiętać.