Czym są kasetony i dlaczego je stosujemy?

Redakcja               26.05.2015              
Kasetony to rodzaj szyldu, który ma spełniać rolę informacyjno-reklamową. Spotykamy je codziennie przechodząc obok placówek bankowych, sklepów lub firm. Dlaczego warto stosować kasetony?

Co to są kasetony?

Kasetony to kolorowe, najczęściej prostopadłościenne konstrukcje, zazwyczaj podświetlane od środka. Skutecznie zachęcają do odwiedzin placówki lub zakupów, a jednocześnie prezentują logotyp firmy albo marki. Ułatwiają tym samym identyfikację, stanowią element umożliwiający dostrzeżenie danego sprzedawcy, firmy lub usługi. Więcej dowiesz się z naszego poradnika o tym jak przebiega produkcja kasetonów reklamowych. Przypomnijmy jednak, jak robi się kasetony?

Kasetony wykonuje się w różnych technologiach i odmiennych kształtach. Nie jest powiedziane, że musi to być wyłącznie prostokątna skrzynka. Zazwyczaj zrobione są z profili aluminiowych, natomiast lico jest z plexi lub elastyczne (wariant umożliwiający zastosowanie dużych rozmiarów). Bywają też w całości wykonane z plexi lub z giętego dibondu – najbardziej obecnie popularnego i cenionego materiału, głównie ze względu na brak widocznych łączeń, schludność, wysoką jakość wykonania oraz trwałość. Czym jest dibond?

Projekt kasetonu dla Ciebie

Czym jest Dibond? Jakie ma wymiary?

Dibond to płyta kompozytowa składająca się z nieco ponad dwumilimetrowej warstwy polietylenu okrytej z obu stron 0,3 milimetrową warstwą aluminium. Oczywiście materiał ten może mieć dowolną kolorystykę oraz kilka odmian powierzchni, np. szczotkowaną, połysk albo mat. Bardzo ciekawe efekty można uzyskać umieszczając na kasetonie litery przestrzenne lub inne wypukłe formy. Standardowa grubość tego typu reklamy to 6-10 cm, chociaż od tej reguły jest wiele odstępstw, tak samo jak w wypadku wielkości (maksymalny rozmiar bez łączenia to 150 x 390 cm).


co to jest kaseton
Kasetony w praktyce, źródło: peatoire / freeimages

Kolorystyka kasetonów

Kolory kasetonów uzyskuje się oczywiście w różny sposób. Może to być kolor tworzywa, ale bywają również malowane pistoletem, oklejane folią (np. wytrzymałą Oracal 8500). Niezależnie od techniki kolory są zazwyczaj bardzo wyraziste i trwałe. Wiążę się to również z technologią zastosowanego oświetlenia.

Wybierz projekt kasetonu reklamowego

Oświetlenie kasetonu

Kaseton to nie neon, oświetlenie znajduje się wewnątrz konstrukcji, co umożliwia ciekawą manipulację światłem i dużą różnorodność efektów, ale nie chodzi wyłącznie o wrażenia wizualne. W kasetonach stosowano niegdyś świetlówki liniowe, które często się przepalały i należało je co kilka miesięcy wymienić. Do tego były kosztowne. Od mniej więcej 2005 roku stosuje się głównie oświetlenie typu LED, bardzo trwałe i na dodatek energooszczędne.

Oświetlenie diodowe jest niemal bezawaryjne pod warunkiem zastosowania modułów LED (a nie taśm) renomowanych firm. Warto jeszcze zaznaczyć, że kasetony mogą świecić w całości, czyli dookólnie, ale podświetlony może być tylko front albo napis, ewentualnie inny fragment powierzchni.

Dlaczego kasetony reklamowe to dobry pomysł?

Zalet jest wiele. Kasetony są doskonale widoczne i dobrze się prezentują w ciągu dnia, co odróżnia je od neonów. Mają różnorodne kształty i formy, są świetnym miejsce do prezentacji nazwy lub logotypu firmy. Jednocześnie są tanie i trwałe, a także energooszczędne. Mogą być stosowane zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz budynków oraz pomieszczeń (nie falują jak płyty PCV).

Kasetony są również łatwe w instalacji i montażu. Dzięki różnorodności materiałów i technik wykonania łatwo osiągnąć efekt niepowtarzalności i oryginalności. Kasetony są również bardzo estetyczne, prezentują się dobrze zarówno widziane z kilku metrów jak i z bliska, decydująca jest w tym wypadku wysoka jakość wykonania i dbałość o detal.

Inwestycja w kaseton na pewno się zwróci. To jeden z najprostszych sposobów, aby poinformować potencjalnych klientów o tym, iż znajdują się przed siedzibą firmy. Sposób bezpośredni i elegancki, a przy tym bardzo wszechstronny. Warto z kasetonów korzystać.


To także może Cię zainteresować

Co to jest infografika? Jakie są rodzaje infografik?

Infografika stała się ostatnio bardzo modna i napływa do nas sporo zapytań o to, jakie są rodzaje i o czym należy pamiętać przy projektowaniu. Czas odświeżyć nieco wiedzę, dlatego zaktualizowałam artykuł z 2015 roku! Sprawdź co to jest infografika, jaka jest jej historia i kiedy stosować każdą z nich! Zapraszam do lektury! Co to jest infografika? Według projektanta Johna Caserta, z Rode Island School of Design definicja brzmi następująco: infografika jest obrazem objaśniającym i przekazując

Karolina Bis
21 maja 2015  

Kolory placówek. Czy mają znaczenie?

Kolory Ikei to żółty i niebieski. Czy zatem obszerne sklepy szwedzkiego giganta składają się z żółtych płaszczyzn uzupełnionych niebieskimi połaciami? Otóż nie. Wnętrza Ikei są przede wszystkim białe. Dlaczego? Aby to wyjaśnić, trzeba najpierw powiedzieć o czymś, co nazwano identyfikacją wizualną. Najlepszych przykładów nie znajdziemy w czasopiśmie dla panów, jak zasugerował jeden z moich znajomych, chociaż w pewnym sensie miał rację. Identyfikacja wizualna to zestaw wzajemnie uzup

Andrzej Sitek
27 marca 2015  

Identyfikacja wizualna jest potrzebna?

Odbiór firmy wiąże się z jej wizerunkiem, którego zasadniczą częścią jest identyfikacja wizualna. Dlaczego właściwie jest tak ważna? I dlaczego jest potrzebna? Założenie firmy jest coraz łatwiejsze, pojawiają się nowe rynki usług i towarów, wzrasta rola Internetu, niebagatelne znaczenie ma stały wzrost gospodarczy, nowe opcje finansowania i dotacji. Te i inne czynniki sprawiają, że rośnie konkurencyjność utrudniając możliwość wyróżnienia się. Wśród spektrum działań marke

Andrzej Sitek
27 marca 2015