« Powrót

T-shirt: jakie wzory się sprzedają?

Dodano: 2015-05-18 przez: Andrzej Sitek

W ścisłej czołówce popularności znajduje się… tekst. Opcji jest bez liku. Zazwyczaj hasła są krótkie, bo o to w tej zabawie chodzi. Dobre są cytaty ze świata filmu, kultury, polityki, albo zdania kontestujące rzeczywistość, czyli dla niezadowolonych. Koszulka z napisem to deklaracja. Właściciel utożsamia się z treścią napisu, który ma na piersi lub plecach. Hasło może byś wyrazem światopoglądu, przekonań albo po prostu śmiesznym napisem.




Brzydkie słowa?

Zawsze i wszędzie popularne są hasła nieco niestosowne lub nawet wulgarne, ale w zabawny sposób. Na jednej z imprez motocyklowych pojawiły się w sprzedaży damskie koszulki, które były za długie. Sięgały do końca pleców i jeszcze trochę niżej. W dolnej część T-shirtów umieszczony był napis: „Nie patrz na d..ę, patrz w lusterka. Motocykle są wszędzie”.
Poszukiwanym wariantem koszulek tekstowych są wzory, które w atrakcyjnie graficzny sposób podkreślają treść lub wyławiają z niej dodatkowy sens, np. poprzez użycie innych fontów, kolorystykę, odmienny szyk słów. Mogą to być parafrazy modnych haseł lub sentencji.

Adidas i Puma?

Koszulki z nazwą firmy. Niegdyś koszulka z logo Adidasa lub prężącą się do skoku pumą to było coś. Dziś te wzory nie mają już takiego wzięcia, bo na topie są po prostu inne marki. Prosta koszulka z logo Nike na piersi lub charakterystycznym logotypem The North Face, to warianty wybierane dlatego, że są symbolami sukcesu, wysokiej jakości i… ceny. W wypadku The North Face dochodzi jeszcze aspekt przygody. To firma produkująca wyspecjalizowaną odzież dla podróżników. Oczywiście opcji jest o wiele więcej, bo i znanych, popularnych firm jest bez liku. Zawsze znajdą się osoby, które chcą się identyfikować z firmami i markami, które są synonimem sukcesu i wysokiej jakości.

Never ending strony

Nigdy niekończąca się opowieść to nazwy grup muzycznych. Od ACDC i Rolling Stones, przez Nirvane, po kapele modne dziś i teraz. Temat o niewyczerpanym potencjalne i gwarantowanym sukcesie sprzedaży. Rzadziej wybierane są koszulki z twarzami lub postaciami muzyków i piosenkarzy, chyba że jest to jakiś ciekawy kolaż z dodatkowymi motywami. Trzeba jeszcze trafić w target. Koszulka z Justinem Bieberem nie znajdzie wielu nabywców na koncercie rockowym.

Nasi milusińscy


Zwierzątka. Te prawdziwe, czyli kotki, psy, konie, oraz wymyślone, różne uszate stworki, często w mangowej lub disnejowskiej stylistyce. Co ciekawe, są wybierane przez dzieci i równie popularne wśród dorosłych. Od czasów serialu „Lassie wróć” zwierzaki są tematem nie do pobicia.

Bohater ostatniej akcji

Koszulki z motywami graficznymi. Znajdziemy w tej kategorii wszystko, ale najczęściej kupowane są T-shirty z bohaterami filmów, gier, sportu, popkultury. Klienci poszukują aktualnych gwiazd i celebrytów, ale równie często wybierają twarze i postacie, których popularność nie spada mimo upływu lat, np. Che Guevare. Wizerunek Argentyńczyka stał się ponadczasowy bo jest symbolem wolności. Z tego samego powodu na każdym stoisku z koszulkami znajdziemy jakiś wzór pacyfy, Tao lub liść konopi indyjskich.
Jolly Roger

Inna grupa wzorów atrakcyjnych współcześnie nie mniej niż dekadę lub dwie temu, to różne warianty czaszek, piszczeli, wężowych lub cierniowych ornamentów. Dlaczego wciąż są popularne? Bo pozwalają młodzieży gorszyć otoczenie. Są niepoprawne i bakier, dlatego będą cieszyły się sporym wzięciem również jutro i za kolejne dziesięć lat.

Oczywiście powyższy podział nie wyczerpuje tematu. Jest wiele wzorów, które sprzedają się w określonych okolicznościach lub czasie, jedno jest natomiast pewne. Wzory na T-shirtach będą dalej niezwykle popularne, bo nie ma prostszego sposobu aby zademonstrować innym swój dobry lub zły humor, poglądy lub pasje.