« Powrót

Logo dla sklepu zoologicznego

Dodano: 2015-11-09 przez: designer.pl

Zakładasz nowy sklep, a może doszedłeś do wniosku, że pora na profesjonalną i spójną identyfikację wizualną już działającej firmy? Niezależnie od tego, czy Twój sklep zoologiczny już działa, jest sklepem stacjonarnym, czy internetowym, mamy dla Ciebie kilka porad na co zwrócić uwagę przy zamawianiu i wybieraniu logo. Podpowiemy także jak - wydając zaledwie kilkaset złotych - możesz otrzymać kilkadziesiąt unikalnych projektów graficznych od profesjonalnych twórców.

Co musisz wiedzieć zanim zaczniesz szukać grafika

Logo będzie reprezentować Ciebie i Twoją firmę zapewne przez wiele lat, dlatego ważne jest, żebyś bardzo dobrze przemyślanych wytyczne dla grafika. Zanim zaczniesz szukać wykonawcy, który zaprojektuje dla Ciebie logo, zastanów się i spisz czego od projektu oczekujesz.
Poniżej – jako punkt wyjścia - zamieszczamy kilka pomocnych pytań. Odpowiedzi na nie pomogą grafikowi przygotować grafikę idealnie dopasowaną do Twoich potrzeb.
  1. Nazwa firmy / sklepu zoologicznego. Podaj grafikowi genezę, sens nazwy.
Zanim podejmiesz decyzję jak ma brzmieć, sprawdź czy Twój pomysł nie wykorzystuje już inna firma - zwłaszcza z branży zoologicznej - a także czy dostępna jest domena pod Twoją przyszłą stronę internetową. Sprawdzić możesz np. na http://www.aftermarket.pl/
  1. Pomyśl jakie kolory mają być użyte w logo. To bardzo ważne, ponieważ będą to barwy wykorzystywane również w całej identyfikacji wizualnej Twojej firmy. Na stronie internetowej, ulotkach, papierze firmowym, witrynie sklepowej itp. Ważne, żeby kolory coś odzwierciedlały – pamiętaj, że każdy kolor niesie ze sobą pewne znaczenie.
W branży związanej z fauną i florą, zoologią bardzo często występuje kolor zielony. Kojarzy się naturą, przyrodą. Kolor zielony uspokaja, przywodzi na myśl spokój i harmonię.
Często występują też inne kolory kojarzone z naturą:
  • żółty (słońce, ciepło, radość)
  • pomarańczowy (energia, radość),
  • niebieski (niebo, woda)
  • i brązowy (ziemia, stabilność, natura)
  1. Znak graficzny – branża związana ze sprzedażą artykułów zoologicznych, sklepami z akcesoriami czy karmą dla zwierząt domowych pełna jest logotypów z symbolami psiej łapy, postaci psa czy kota.
Zastanów się, czy chcesz wpisać się w ten nurt i być łatwo kojarzonym z branżą i rodzajem prowadzonej przez Ciebie działalności, czy może szukasz bardziej unikalnej identyfikacji. Być może czasami nie warto iść na siłę pod prąd i jakiś ciekawy font + dobrze brzmiąca nazwa + estetyczny znak graficzny psa to jest to, czego potrzebujesz? A może nie chcesz być jak setki innych? Może Twój sklep będzie czymś zupełnie wyjątkowym, pod względem nazwy, kolorystyki czy znaku graficznego?

Gdzie szukać grafika? Ile kosztuje logo dla sklepu zoologicznego 

Jeśli już zebrałeś potrzebne informacje i masz wyklarowany w głowie obraz czego chcesz, pora znaleźć wykonawcę.
Możesz szukać wśród agencji graficznych lub freelancerów – ceny zaczynają się od 300 zł (zazwyczaj niska jakość, niepewność co do praw autorskich) do kilku tysięcy złotych (choć górnej granicy nie ma). W obydwu przypadkach otrzymasz od jednego do kilka projektów, które będą modyfikowane pod Twoje wytyczne.

A może tak konkurs graficzny?

Jest jednak sposób, żeby zapłacić za profesjonalny projekt graficzny kilkaset złotych i otrzymać co najmniej kilkadziesiąt różnych koncepcji graficznych. Jak? Jeśli nie chcesz wydawać olbrzymich pieniędzy na identyfikację wizualną, a równolegle chcesz mieć z czego wybierać - załóż konkurs graficzny. Opisz czego potrzebujesz i w ciągu 7 dni otrzymasz kilkadziesiąt różnych propozycji od różnych grafików - zapłacisz tylko za jeden wybrany projekt.

Jest to świetne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy nie dysponują korporacyjnym budżetem, a jednak chcą zachować wysoką jakość projektu i mieć możliwość szerszego wyboru niż tylko spośród kilku propozycji.
  • Za 550 zł netto otrzymasz około 30 prac
  • Za 800 zł netto otrzymasz minimum 60 prac
  • Za 1500 zł netto otrzymasz minimum 90 prac
  • Za 3000 zł netto otrzymasz minimum 150 prac
Im wyższa nagroda, tym lepsi graficy przystępują do konkursu!
 
Obejrzyj bazę konkursów i dowiedz się więcej >>>>